Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Φριμπούρ στην Ελβετία ανέπτυξαν νανοαισθητήρες που επιτρέπουν την οικονομικότερη ανίχνευση μεταλλάξεων στο κυτταρικό DNA.

Αυτό καθιστά επίσης δυνατή την ταχύτερη ανίχνευση των μεταλλάξεων του καρκίνου. Η αλλοίωση του DNA στα κύτταρα αποτελεί βασικό βήμα στην ανάπτυξη και την εξέλιξη του καρκίνου. Με μια υγρή βιοψία, αυτές οι μεταλλάξεις μπορούν να ανιχνευθούν στο αίμα και στους ιστούς.

Μπορούν επίσης να δοθούν πληροφορίες σχετικά με τον τύπο του καρκίνου, τον βαθμό κακοήθειας και, κυρίως, την ευαισθησία ή την αντοχή σε ορισμένα φάρμακα, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα το Πανεπιστήμιο του Φριμπούρ.

Καθώς οι αναλύσεις αυτές απαιτούν ειδικό εξοπλισμό και εξειδικευμένο προσωπικό, είναι δαπανηρές και χρονοβόρες.

Για να λύσει αυτό το πρόβλημα, ο Samet Kocabey, ερευνητής στην ομάδα του καθηγητή Curzio Rüegg, ανέπτυξε νανοαισθητήρες που μπορούν να ανιχνεύουν μεταλλάξεις στον γενετικό κώδικα ακόμη και σε πολύ χαμηλές συγκεντρώσεις. "Αυτοί οι αισθητήρες παράγουν στη συνέχεια ένα φθορίζον σήμα που μπορεί εύκολα να επεξεργαστεί από ένα κυτταρόμετρο ροής, μια συσκευή που βρίσκεται στα περισσότερα νοσοκομεία και διαγνωστικά εργαστήρια', αναφέρεται στην ανακοίνωσητου Kocabey.

Η ανάλυση μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα σε μία ημέρα - σε σύγκριση με τρεις έως πέντε ημέρες με τις τρέχουσες μεθόδους - και με χαμηλότερο κόστος.

Τα αποτελέσματα αυτά, που δημοσιεύονται στο περιοδικό "Biosensors and Bioelectronics", απλοποιούν την ανίχνευση μεταλλαγμένου DNA/RNA, καθιστώντας την προσβάσιμη σε περισσότερα εργαστήρια. Επιπλέον, οι νέοι αισθητήρες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την ανίχνευση μη μεταλλαγμένου RNA, επεκτείνοντας την εφαρμογή τους στη μοριακή βιοϊατρική έρευνα, προστίθεται στην έκθεση.

Τέλος, θα μπορούσαν να ανοίξουν το δρόμο για την ανάπτυξη γρήγορων, απλών και οικονομικά αποδοτικών κλινικών εξετάσεων για την ανίχνευση μεταλλάξεων του καρκίνου σε δείγματα καρκινικού ιστού και αίματος σε μεγαλύτερο αριθμό νοσοκομείων και εργαστηρίων.

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Φριμπούρ, η ανακάλυψη αυτή είναι κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Αυστριακό-Ελβετικό Πρακτορείο Ειδήσεων