Ερευνητές ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν ενδείξεις πως ακόμα ένα είδος επιβλαβούς χοληστερόλης συμβάλλει στην καρδιοπάθεια.

Σε αντίθεση με τη χοληστερόλη LDL, η λιποπρωτείνη Α, ή Lp(a) δεν μπορεί να ελεγχθεί με τη μείωση των λιπαρών στη διατροφή ή με τη λήψη στατινών.

Ωστόσο, ερευνητές δηλώνουν ότι υψηλά επίπεδα δεν αποτελούν τον ίδιο κίνδυνο με τη χοληστερόλη LDL.

Επιπλέον, άλλα φάρμακα θα μπορούσαν να δρουν έτσι ώστε να ελαχιστοποιούν την επίδρασή της, σημειώνουν στο περιοδικό ‘New England Journal of Medicine’.

Η LDL θεωρείται το επικίνδυνο είδος, όσον αφορά τη χοληστερόλη, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η Lp(a), που κληρονομείται, είναι λιγότερο επικίνδυνη, αν και φαίνεται πως έχει σχέση με τη δημιουργία θρόμβων.

Οι ερευνητές σάρωσαν το DNA σε περιοχές που γνώριζαν από προηγούμενες έρευνες πως ήταν τα σημεία κλειδιά για κίνδυνο καρδιοπάθειας. Η ανάλυση αποκάλυψε 2 γενετικά σφάλματα. Ο Καθηγητής Martin Farrall, επικεφαλής της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δήλωσε ότι ένας στους έξι ανθρώπους φέρει ένα ή περισσότερα από τα γονίδια για Lp(a).

Δήλωσε ότι η αύξηση του κινδύνου που αντιμετωπίζουν άνθρωποι με υψηλά επίπεδα Lp(a) είναι σημαντικά λιγότερο σοβαρή από τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν λόγω υψηλών επιπέδων χοληστερόλης LDL. Έτσι η Lp(a) δεν ξεπερνά την LDL, η οποία έχει μεγαλύτερη επίδραση και την οποία μπορούμε να ελέγχουμε αρκετά αποτελεσματικά.

Οι ερευνητές ελπίζουν ότι στοχεύοντας και στις δυο θα πετύχουν περαιτέρω μείωση του κινδύνου. Ορισμένα υπάρχοντα φάρμακα, όπως η νιασίνη καθώς και άλλα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά, περιορίζουν τα επίπεδα Lp(a) καθώς και της χοληστερόλης LDL.

Ο καθηγητής Peter Weissberg, του Βρετανικού Ιδρύματος Καρδιολογίας, το οποίο χρηματοδότησε την έρευνα, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα είναι χρήσιμα, αλλά συνιστά στους ανθρώπους να μην ανησυχήσουν από αυτά. Δήλωσε ότι τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τη σημασία της προσπάθειας μείωσης της Lp(a), που θα οδηγήσουν σε νέες προσπάθειες για την ανάπτυξη φαρμάκου που θα το κατορθώνει με τρόπο αποτελεσματικό.

Πρόσθεσε ότι η νέα έρευνα αποκαλύπτει στοιχεία που ανοίγουν νέους δρόμους για την έρευνα σχετικά με την κατανόηση της ανάπτυξης της καρδιοπάθειας. Ωστόσο, η χοληστερόλη LDL παραμένει το είδος της χοληστερόλης για το οποίο θα πρέπει να ανησυχούμε περισσότερο, κατέληξε.

‘New England Journal of Medicine’.

Φοβίες: Πώς δεν θα ορίζουν τη ζωή μας