Η έκθεση σε χημική ουσία που περιέχεται στα πλαστικά δοχεία συνδέεται με την καρδιοπάθεια, σύμφωνα με ερευνητές, επιβεβαιώνοντας προηγούμενα ευρήματα και ενισχύοντας την πίεση για απαγόρευση της χρήσης της σε μπουκάλια και συσκευασίες τροφίμων.

Βρετανοί και Αμερικανοί ερευνητές μελέτησαν την επίδραση της χημικής ουσίας βισφενόλη Α χρησιμοποιώντας στοιχεία από εθνική έρευνα του 2006 και ανακάλυψαν ότι υψηλά επίπεδά της σε δείγμα ούρων σχετίζονταν με καρδιακή νόσο.

Η βισφενόλη A, γνωστή ως BPA, χρησιμοποιείται ευρέως στα πλαστικά και αποτελεί αυξανόμενο παράγοντα ανησυχίας για επιστήμονες σε χώρες όπως η Βρετανία, ο Καναδάς και οι ΗΠΑ, όπου ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν την ασφάλειά της.

Ο επικεφαλής της έρευνας, David Melzer, της Ιατρικής Σχολής Peninsula στο Έξετερ της Βρετανίας, δήλωσε ότι η έρευνα επιβεβαίωσε προηγούμενα ευρήματα για ύπαρξη σχέσης μεταξύ της βισφενόλης Α και καρδιαγγειακών νόσων. Η ανάλυση επιβεβαίωσε επίσης ότι η χημική ουσία παίζει ρόλο στο διαβήτη και ορισμένες μορφές ηπατικής νόσου, δήλωσε η ομάδα του Melzer που εξέτασε στοιχεία 1.493 ανθρώπων ηλικίας 18 έως 74 ετών.

Η Ενδοκρινολογική ‘Ενωση των ΗΠΑ κάλεσε τον περασμένο Ιούνιο σε καλύτερες έρευνες για τη βισφενόλη Α και παρουσίασε την έρευνα που δείχνει ότι η χημική ουσία μπορεί να επηρεάσει την καρδιά των γυναικών και να βλάψει μόνιμα το DNA στα ποντίκια.

Όπως δήλωσε η ερευνήτρια Tamara Galloway, οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την έκθεση στη βισφενόλη Α μπορεί να είναι μικροί αλλά αφορούν πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Η πληροφορία αυτή είναι σημαντική αφού αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για παρέμβαση στην κατεύθυνση μείωσης των κινδύνων, πρόσθεσε.

Αμερικανοί τοξικολόγοι του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας κατέληξαν το 2008 ότι η ουσία οδηγεί σε ανησυχία για επιβλαβή επίδραση στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και του προστάτη και για αλλαγές στη συμπεριφορά εμβρύων, νεογνών και παιδιών.

Ειδικοί εκτιμούν ότι η ουσία ανιχνεύεται στον οργανισμό άνω του 90% του πληθυσμού της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Η συνολική παραγωγή ξεπερνά τα 2,2 εκ, τόνους ετησίως.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘PLoS One.’