Επιστήμονες στου Ινστιτούτου για την έρευνα στον καρκίνο, της Βρετανίας, κατάφεραν να εμποδίσουν την εξάπλωση του καρκίνου του μαστό σε άλλα όργανα, σε πειράματα που πραγματοποίησαν σε ποντίκια, μπλοκάροντας μια χημική ουσία.

Στα πειράματά τους αποκαλύφτηκε ότι το μπλοκάρισμα του ενζύμου LOXL2 εμποδίζει τη μετάσταση.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματα, που δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Cancer Research’, παρέχουν υπέροχο στόχο για φάρμακα και είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιηθούν σε κλινικό περιβάλλον. Όταν εξέτασαν ασθενείς με καρκίνο στο μαστό παρατήρησαν ότι υψηλά επίπεδα του ενζύμου LOXL2 συνδέονταν με την εξάπλωση του καρκίνου και φτωχή πρόγνωση όσον αφορά την επιβίωση.

Έδειξαν επίσης ότι το LOXL2 ήταν σημαντικό στα αρχικά στάδια εξάπλωσης του καρκίνου. Βοηθά τα καρκινικά κύτταρα να δραπετεύσουν από τον μαστικό ιστό και να εισχωρήσουν στην κυκλοφορία του αίματος. Στα πειράματα που πραγματοποίησαν σε ποντίκια, χρησιμοποίησαν χημικές ουσίες και αντισώματα για να μπλοκάρουν τη δραστηριότητα του LOXL2.

Με αυτό τον τρόπο σταμάτησε η εξάπλωση του καρκίνου του μαστού σε άλλους ιστούς.

Η ερευνήτρια Dr Janine Erler, δήλωσε ότι τα ευρήματα δεν είναι σημαντικά μόνο για την ανάπτυξη φαρμάκων αλλά και για την ανάπτυξη εξέτασης που θα μπορεί να προβλέπει την πιθανότητα εξάπλωσης του καρκίνου.

‘Cancer Research’.

Κινόα vs. ρύζι: Ποιο είναι πιο υγιενό;
Το εντερικό βακτήριο Megamonas συνδέεται με κίνδυνο παχυσαρκίας [μελέτη]