Γυναίκες δεν αντιμετωπίζουν αυτομάτως υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο μαστό μόνο επειδή κάποιο μέλος της οικογένειας αποδείχτηκε θετικό για γονίδια που συνδέονται με τον καρκίνο στο στήθος, ανέφεραν Αμερικανοί ερευνητές.

Τα ευρήματα μπορεί να καθησυχάσουν γυναίκες οικογενειών υψηλού κινδύνου, καθώς ακολουθούν έρευνα του 2007 που υπέδειξε ότι το να έχει κάποια γυναίκα απλώς μια συγγενή με μετάλλαξη στο γονίδιο BRCA1 ή BRCA2 αύξανε τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου στο μαστό ακόμα και αν διαγνώστηκε αρνητική για τα συγκεκριμένα γονίδια.

Η Dr. Allison Kurian, από το Stanford University School of Medicine, σημειώνει ότι τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά και καθησυχαστικά.

Ποσοστό 5 έως 10% των καρκίνων μαστού είναι γενετικοί και τα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά προκαλούνται από ανωμαλίες στα γονίδια BRCA1 ή BRCA2.

Γυναίκες με αυτές τις μεταλλάξεις έχουν μεταξύ 5 και 20 φορές υψηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου στο μαστό ή τις ωοθήκες και πρέπει να υποστούν εντατικό έλεγχο για καρκίνο και να λάβουν άλλες προφυλάξεις για να μειώσουν τον κίνδυνο.

Πολλές από αυτές τις γυναίκες επιλέγουν να αφαιρέσουν τους μαστούς ή τις ωοθήκες τους για να εμποδίσουν την εμφάνιση καρκίνου.

Όταν οι συγκεκριμένες μεταλλάξεις εμφανίζονται σε μια οικογένεια, άλλα μέλη της επίσης εξετάζονται. Γυναίκες από αυτές τις οικογένειες που ανιχνεύονται αρνητικές παραδοσιακά πληροφορούνται ότι έχουν περίπου τον ίδιο κίνδυνο με γυναίκες στο γενικό πληθυσμό.

Ωστόσο, έρευνα του 2007 ‘αντιπαρατέθηκε’ στην ιδέα, υποδεικνύοντας ότι ακόμα και γυναίκες που δεν φέρουν τη μετάλλαξη του οικογενειακού καρκίνου στο μαστό έχουν 2 ως 5 φορές υψηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου στο μαστό.

Αυτό προκάλεσε αξιοσημείωτο άγχος μεταξύ γιατρών και ασθενών, δήλωσε η ερευνήτρια.

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε στοιχεία περισσότερων από 3.000 οικογενειών με μεταλλάξεις στα γονίδια BRCA1 ή BRCA2 από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αυστραλία. Συνέκρινε τα επίπεδα καρκίνου στο μαστό σε φορείς και μη φορείς οικογενειακών μεταλλάξεων των BRCA1 και BRCA2. Δεν ανακάλυψε ενδείξεις αυξημένου κινδύνου για καρκίνο στο μαστό σε γυναίκες που δεν ήταν φορείς.

Η Kurian, δήλωσε ότι είναι καθησυχαστικό ότι δεν υπάρχει ένδειξη για αυξημένο κίνδυνο καρκίνου στο μαστό από γυναίκες που είναι αρνητικές σε μετάλλαξη που φέρει η οικογένεια.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Journal of Clinical Oncology’.

‘Journal of Clinical Oncology’.

Κινόα vs. ρύζι: Ποιο είναι πιο υγιενό;
Το εντερικό βακτήριο Megamonas συνδέεται με κίνδυνο παχυσαρκίας [μελέτη]