Μπορεί πιθανόν να καταστεί δυνατή η χρήση ασπίδας από βλαστικά κύτταρα για την προστασία του οργανισμού από τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας, υποδεικνύουν αρχικά αποτελέσματα αμερικανικής έρευνας.

Η χημειοθεραπεία προσπαθεί να εξουδετερώσει τα καρκινικά κύτταρα που διαιρούνται γρήγορα αλλά μπορεί να επηρεάσει επίσης άλλους υγιείς ιστούς όπως ο μυελός των οστών.

‘Ερευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘ScienceTranslational Medicine',  χρησιμοποίησε γενετικά τροποποιημένα βλαστικά κύτταρα για να προστατεύσει το μυελό των οστών, ο οποίος είναι πολύ ευάλωτος στη χημειοθεραπεία.

Η αγωγή οδηγεί σε παραγωγή λιγότερων λευκών αιμοσφαιρίων, που αυξάνει τον κίνδυνο λοιμώξεων και λιγότερα ερυθρά αιμοσφαίρια, που οδηγεί σε ρηχή αναπνοή και κούραση.

Ερευνητές του Fred Hutchinson Cancer Research Center, στο Σηάτλ, δήλωσαν ότι αυτές οι επιδράσεις είναι σημαντικό εμπόδιο στη χρήση χημειοθεραπείας και συχνά σημαίνει ότι η αγωγή πρέπει να σταματήσει, να καθυστερήσει ή να μειωθεί.

Προσπάθησαν να προστατεύσουν τον μυελό των οστών σε 3 ασθενείς που έπασχαν από γλοιοβλάστωμα.

Η ερευνήτρια Dr Jennifer Adair, δήλωσε ότι η συγκεκριμένη αγωγή είναι ανάλογη με το να ανοίγουμε πυρ στα κύτταρα του όγκου και στα κύτταρα του μυελού των οστών αλλά δίνοντας στα δεύτερα προστατευτικές ασπίδες, ενώ τα κύτταρα του όγκου είναι χωρίς ασπίδα.

Ελήφθη μυελός των οστών από τους ασθενείς και απομονώθηκαν βλαστοκύτταρα, που παράγουν αίμα. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ιός για να μολύνει τα κύτταρα με ένα γονίδιο που προστάτευε τα κύτταρα από φάρμακο χημειοθεραπείας.

Τα κύτταρα στη συνέχεια επανατοποθετήθηκαν στον ασθενή.

Ο ερευνητής Hans-Peter Kiem, δήλωσε ότι ανακάλυψε πως ασθενείς μπόρεσαν να αντέξουν καλύτερα τη χημειοθεραπεία και χωρίς παρενέργειες μετά τη μεταμόσχευση των βλαστοκυττάρων που είχαν γονιδιακή μετατροπή σε σχέση με ασθενείς σε προηγούμενες έρευνες που έλαβαν ίδιου είδους χημειοθεραπεία χωρίς μεταμόσχευση τέτοιων βλαστοκυττάρων.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι οι 3 ασθενείς έζησαν περισσότερο σε σχέση με το μέσο χρόνο επιβίωσης των 12 μηνών για το συγκεκριμένο είδος καρκίνου. Δήλωσαν ότι ένας ασθενής ήταν ζωντανός 34 μήνες μετά την αγωγή.

Το Cancer Research UK θεωρεί πως πρόκειται για εντελώς νέα προσέγγιση.

‘ScienceTranslational Medicine'.