Λοιμώξεις από χλαμύδια μπορούν να προκαλέσουν βλάβη του DNA, κάτι που μπορεί ενδεχομένως να αυξήσει τον κίνδυνο να εμφανιστεί αργότερα καρκίνος, αναφέρει νέα έρευνα.

Στην έρευνα, ανθρώπινα κύτταρα που αναπτύχθηκαν στο εργαστήριο, που είχαν μολυνθεί με χλαμύδια ήταν περισσότερο πιθανό να εμφανίζουν βλάβη στο DNA Η βλάβη του DNA δεν αποκαθίστατο πάντα κατάλληλα από τα κύτταρα αυξάνοντας τις πιθανότητες για γενετικές μεταλλάξεις.

Φυσιολογικά κύτταρα με τέτοια βλάβη DNA θα ενεργοποιούσαν διαδικασία που σκοτώνει τα κύτταρα ώστε αυτά να μη γίνονται καρκινικά.

Ωστόσο στην έρευνα τα κύτταρα με βλάβη DNA ξεπέρασαν το μηχανισμό και συνέχισαν να διαιρούνται.

Η συνεχιζόμενη διαίρεση των κυττάρων με μεταλλάξεις DNA θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει στον καρκίνο, δήλωσαν οι ερευνητές.

Προηγούμενες έρευνες ανακάλυψαν σχέση μεταξύ λοιμώξεων από χλαμύδια και αυξημένου κινδύνου καρκίνου των ωοθηκών και του τραχήλου σε ανθρώπους, αλλά τέτοιες έρευνες δεν μπορούν να αποδείξουν αιτιατή σχέση. Η νέα έρευνα παρέχει βιολογική εξήγηση για το πώς τα χλαμύδια θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου.

Ωστόσο, επειδή η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε κύτταρα στο εργαστήριο χρειάζονται νέες έρευνες για να διαπιστωθεί αν συμβαίνει το ίδιο στους ανθρώπους.

Η νέα έρευνα, από επιστήμονες του Max Planck Institute for Infection Biology στο Βερολίνο, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘Cell Host & Microbe’.

‘Cell Host & Microbe’.

Κινόα vs. ρύζι: Ποιο είναι πιο υγιενό;
Το εντερικό βακτήριο Megamonas συνδέεται με κίνδυνο παχυσαρκίας [μελέτη]