Η νόσος Alzheimer και ο καρκίνος είναι δυο νόσοι της γήρανσης, αλλά η εμφάνιση της μιας νόσου σε έναν άνθρωπο μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της άλλης, υποδεικνύει νέα έρευνα από την Ιταλία.

Στην έρευνα, άνθρωποι με νόσο Alzheimer ήταν κατά 43% λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν καρκίνο και άνθρωποι με καρκίνο είχαν 35% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν νόσο Alzheimer, σε σύγκριση με το γενικό πληθυσμό.

Tα ευρήματα συμφωνούν με αυτά προηγούμενων ερευνών που επίσης έδειξαν μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο σε ανθρώπους με νόσο Alzheimer και αντίστροφα. Η νέα έρευνα είναι η μεγαλύτερη που εξετάζει τη σχέση μεταξύ των 2 νόσων, δήλωσε ο ερευνητής Dr. Massimo Musicco, του National Research Council of Italy στο Μιλάνο.

H έρευνα ανακάλυψε σχέση αλλά δεν μπορεί να αποδείξει ότι κάποια νόσος είναι υπεύθυνη για την πρόκληση του μειωμένου κινδύνου εμφάνισης της άλλης.

Ωστόσο είναι πιθανό οι 2 νόσοι να προκύπτουν από αντίθετους βιολογικούς μηχανισμούς, που με τη σειρά τους μειώνουν τον κίνδυνο της δεύτερης νόσου σε άνθρωπο που ήδη πάσχει από την πρώτη, δήλωσαν οι ερευνητές.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι η νόσος Alzheimer προκύπτει από το θάνατο τον εγκεφαλικών κυττάρων, ενώ ο καρκίνος προκύπτει από ανεξέλεγκτη ανάπτυξη των κυττάρων και αντίσταση στον κυτταρικό θάνατο.

Αν μελλοντικές έρευνες επιβεβαιώσουν τα ευρήματα, σημειώνει η Catherine Roe, του Washington University School of Medicine, στο St. Louis, και η Dr. Maria Behrens, του Hospital Clínico Universidad de Chile, η γνώση μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση και ανάπτυξη νέων αγωγών για τις 2 νόσους.

Η έρευνα ανέλυσε πληροφορίες περισσότερων των 204.000 ανθρώπων, 60 ετών και άνω, στην Ιταλία που παρακολουθήθηκαν για 6 χρόνια.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, 21.451 άνθρωποι διαγνώστηκαν με καρκίνο και 2.832 με νόσο Alzheimer.

Στους παραπάνω αριθμούς περιλαμβάνονταν 161 άνθρωποι που διαγνώστηκαν με τις 2 νόσους. Ωστόσο οι ερευνητές περίμεναν ότι 246 άνθρωποι με καρκίνο θα έχουν εμφανίσει νόσο Alzheimer και 281 άνθρωποι με Alzheimer θα έχουν εμφανίσει καρκίνο, με βάση την εμφάνιση των 2 νόσων σε ανθρώπους ίδια ηλικίας και φύλου με αυτές των συμμετεχόντων.

Στις 2 περιπτώσεις ο κίνδυνος της δεύτερης νόσου μειώθηκε.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν το ίδιο αποτέλεσμα σε ανθρώπους που πέθαναν κατά τη διάρκεια της έρευνας και σε όσους έζησαν, που σημαίνει ότι ο πρόωρος θάνατος σε ανθρώπους που εμφάνισαν τη μια νόσο και πέθαναν δεν μπορούσε να εξηγήσει το φαινόμενο.

Επιπλέον άνθρωποι που τελικά εμφάνισαν νόσο Alzheimer είχαν μειωμένο κίνδυνο καρκίνου πριν και μετά τη διάγνωση του Alzheimer και άνθρωποι με καρκίνο είχαν χαμηλότερο κίνδυνο νόσου Alzheimer πριν και μετά τη διάγνωση του καρκίνου.

Αυτό σημαίνει ότι η διάγνωση της πρώτης νόσου δεν φάνηκε να παρεμβάλλεται με τη διάγνωση της δεύτερης, δήλωσαν οι ερευνητές.

Η έρευνα δεν έλαβε υπόψη παράγοντες του τρόπου ζωής, όπως το κάπνισμα, τη σωματική άσκηση και τη διατροφή, που μπορεί να επηρεάζουν τον κίνδυνο για τις συγκεκριμένες νόσους.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Neurology .’

‘Neurology.’

Κινόα vs. ρύζι: Ποιο είναι πιο υγιενό;
Το εντερικό βακτήριο Megamonas συνδέεται με κίνδυνο παχυσαρκίας [μελέτη]