Η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί να προκαλέσει αρνητικές βιολογικές αλλαγές στους νέους, που μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιαγγειακές ασθένειες, υποδεικνύει νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ταϊβάν.

Οι ερευνητές, γράφοντας στο περιοδικό ‘American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine’ αναφέρουν ότι παρατήρησαν αλλαγές σε 76 φοιτητές Πανεπιστημίου της Ταιπέι.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση στις πόλεις, είναι ένα κοκτέιλ από ρυπαντές, οι οποίοι με την αναπνοή εισχωρούν στο σώμα φτάνοντας στους πνεύμονες, δήλωσε ο Καθηγητής Chan-Chuan Chan. Στους πνεύμονες μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή ή να επηρεάσουν άμεσα, χωρίς φλεγμονή, την καρδιαγγειακή λειτουργία, όπως τους παλμούς.

Η ερευνητική ομάδα εξέτασε δείγμα αίματος φοιτητών ηλικίας 18 έως 25 ετών και παρακολούθησε την καρδιακή λειτουργία με ηλεκτροκαρδιογράφημα τρεις φορές.

Στη συνέχεια έψαξε για τέσσερις δείκτες που σχετίζονται με την καρδιοπάθεια, όπως οξειδωτικό στρες ή βλάβη σε ιστούς και κύτταρα, πήξη του αίματος στα αγγεία και αυτόνομη δυσλειτουργία ή διατάραξη των αυτόνομων σωματικών λειτουργιών όπως παλμοί, πίεση και ρύθμιση της θερμοκρασίας.

Παρατήρησαν ότι μετά από έκθεση σε ρυπαντές, από μια έως τρεις μέρες παρατηρήθηκαν αλλαγές στον οργανισμό, οι οποίες δεν έγιναν αντιληπτές από τους φοιτητές. Τα αποτελέσματα της έρευνας έρχονται να επιβεβαιώσουν προηγούμενες αλλά είναι η πρώτη φορά που επιστήμονες συσχετίζουν τους 4 δείκτες με την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Ο Καθηγητής τονίζει ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ταιπέι δεν διαφέρει από τη ρύπανση σε πολλές άλλες πόλεις. Αν η ρύπανση είναι σύντομη τότε οι συνέπειες είναι αναστρέψιμες.

Αν όμως η ρύπανση της ατμόσφαιρας παραμένει για μήνες ή χρόνια, τότε το αποτέλεσμα θα είναι αυτό της χρόνιας έκθεσης. Οι ερευνητές εκφράζουν ανησυχίες για την επίδραση του έντονα μολυσμένου αέρα σε όσους ήδη πάσχουν από καρδιαγγειακή νόσο.

‘American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine’