Επιστήμονες ανακάλυψαν περισσότερες από 90 νέες γονιδιακές περιοχές που θα μπορούσαν να εξηγήσουν γιατί ορισμένοι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να αυξάνουν το βάρος τους σε σχέση με άλλους.

Οι ερευνητές, χρησιμοποιώντας γενετικό υλικό περισσότερων των 300.000 ανθρώπων, έφτιαξαν το μεγαλύτερο γενετικό χάρτη της παχυσαρκίας και ανακάλυψαν σχέση με γονίδια που εμπλέκονται σε διαδικασίες του εγκεφάλου, υποδεικνύοντας ότι η παχυσαρκία θα μπορούσε μερικώς να έχει νευρολογική βάση.

Ερευνητές του Genetic Investigation of Anthropometric Trait, ανέλυσαν τους γενετικούς παράγοντες που βρίσκονται πίσω από τον Δείκτη Μάζας Σώματος.

Σε άλλη έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Nature’’ εξέτασαν συγκεκριμένα το πώς γενετικοί λόγοι επηρεάζουν τον τρόπο που κατανέμεται το λίπος στο σώμα.

Τριαντατρείς γονιδιακές περιοχές που μόλις ανακαλύφθηκαν συνδέονται με την κατανομή του λίπους στο σώμα και δίνουν περαιτέρω στοιχεία σχετικά με την αιτία που ορισμένοι άνθρωποι έχουν σχήμα αχλαδιού ενώ άλλοι εμφανίζουν το πάχος κυρίως στην κοιλιά.

Οι ερευνητές εντόπισαν επίσης περισσότερες από 60 γενετικές περιοχές που επηρεάζουν το Δείκτη Μάζας Σώματος τριπλασιάζοντας τον αριθμό που ήταν γνωστός.

Ορισμένες από τις συγκεκριμένες περιοχές σχετίζονται με το νευρικό σύστημα.

Η ερευνήτρια, καθηγήτρια Elizabeth Speliotes, του University of Michigan, δήλωσε ότι αυτό την εξέπληξε. Δεν πάει κάποιος στο νευρολόγο να συζητήσει για το βάρος του. Όταν σκεφτόμαστε την παχυσαρκία, γενικά δεν σκεφτόμαστε το νευρικό σύστημα, δήλωσε.

Ωστόσο, αυτό αλλάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε για την παχυσαρκία-αντί για μεταβολική κατάσταση ίσως έχει και νευρολογική βάση.

Ερευνητές πιστεύουν ότι ορισμένα γονίδια συμβάλλουν στο πώς ελέγχουμε την όρεξή μας και άλλα στη μάθηση και μνήμη όσον αφορά τα τρόφιμα.

Για ορισμένες γενετικές περιοχές ο ρόλος τους στην παχυσαρκία θα πρέπει να κατανοηθεί. Σύμφωνα με την καθηγήτρια, η ποικιλία των γενετικών περιοχών που ανακαλύφθηκαν υποδεικνύει ότι η προδιάθεση για παχυσαρκία δεν οφείλεται σε ένα μόνο γονίδιο. Πρόσθεσε ότι αυτό καθιστά λιγότερο πιθανό να έχει σε όλους αποτέλεσμα μια μόνο λύση για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

''Nature".