Επιστήμονες εντόπισαν πώς το κάπνισμα μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στο ανοσοποιητικό σύστημα και να αυξήσει τη φλεγμονή στον οργανισμό.

Η επίδραση του τσιγάρου όσον αφορά την πρόκληση καρκίνου είναι γνωστή για δεκαετίες, αλλά το πώς αυτή συνδέεται με αλλαγές στο ανοσοποιητικό σύστημα δεν ήταν σαφές.

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Leukocyte Biology, φάνηκε πως η νικοτίνη ενεργοποιεί ορισμένα λευκά αιμοσφαίρια, τα ουδετερόφιλα, που με τη σειρά τους απελευθερώνουν μόρια που οδηγούν σε αυξημένη φλεγμονή.

Ο Constantin Urban, του Umea University στη Σουηδία, δήλωσε ότι η έρευνα εξηγεί το πώς συμβάλλει η νικοτίνη στην πρόκληση φλεγμονής και κάνοντάς το δείχνει προς νέες πιθανότητες για μελλοντικές θεραπείες όσον αφορά την αντιμετώπιση νόσων που συνδέονται με τον καπνό, οι οποίες κάθε χρόνο οδηγούν σε πρόωρο θάνατο αρκετά εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως.

Το εύρημα έχει σημαντικές εφαρμογές, όπως ότι εναλλακτικές μορφές εισπνοής νικοτίνης μπορούν να έχουν σημαντική επίπτωση στο ανοσοποιητικό.

Οι ερευνητές προέβησαν σε διέγερση ουδετερόφιλων από ανθρώπους και ποντικούς, με νικοτίνη, και μπόρεσαν να μετρήσουν έκκριση φλεγμονωδών μορίων τα οποία εξαρτώντο από τη δόση.

Χρησιμοποιώντας μόρια αναστολείς και ουδετερόφιλα από γενετικά τροποποιημένα στελέχη ποντικών, οι ερευνητές μπόρεσαν να εντοπίσουν αναγκαίες οδούς υποδοχέων και σηματοδότησης που εμπλέκονται στην ενεργοποίηση των ουδετερόφιλων μέσω νικοτίνης.

Leukocyte Biology.