H εχθρικότητα με την κατάθλιψη φαίνεται πως συνδυάζονται με πολύπλοκο τρόπο και αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας. Ο επικίνδυνος συνδυασμός οδηγεί σε αύξηση των πρωτεϊνών φλεγμονής, σύμφωνα με ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον Jesse Stewart, του Πανεπιστημίου της Ινδιάνα.

Το εύρημα αυτό πιθανόν τοποθετεί την εχθρικότητα και την κατάθλιψη στη λίστα με τους παράγοντες κινδύνου για καρδιοπάθεια, στην οποία περιλαμβάνονται παράγοντες όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, η αυξημένη χοληστερόλη και το κάπνισμα.

Η ερευνητική ομάδα εξέτασε τη σχέση των συμπτωμάτων κατάθλιψης και της εχθρικότητας με τα επίπεδα δυο πρωτεϊνών φλεγμονής στο αίμα, της ιντερλευκίνης 6 και της C -αντιδρώσας πρωτεΐνης, οι οποίες προβλέπουν καρδιαγγειακά νοσήματα.

Οι εθελοντές ήταν 316 υγιείς άντρες και γυναίκες ηλικίας 50 έως 70 ετών.

Προηγούμενες έρευνες ανακάλυψαν ότι η κατάθλιψη σχετίζεται με αυξημένα επίπεδα πρωτεϊνών φλεγμονής. Άλλες έρευνες έχουν επιβεβαιώσει τη σχέση μεταξύ της εχθρικότητας και των πρωτεϊνών φλεγμονής που μπορεί να προβλέψουν καρδιοπάθειες.

Ωστόσο η νέα έρευνα είναι η πρώτη που αποκαλύπτει ότι στους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας η σχέση μεταξύ εχθρικότητας και πρωτεϊνών φλεγμονής εξαρτάται από το επίπεδο κατάθλιψης.
Στην έρευνα οι επιστήμονες εξέτασαν ταυτόχρονα την κατάθλιψη και την εχθρικότητα και παρατήρησαν ότι η σχέση αυτών των αρνητικών συναισθημάτων με τους δείκτες φλεγμονής είναι πιο πολύπλοκη και πιο δυνατή από ότι το κάθε συναίσθημα χωριστά.

Ο ερευνητής σημειώνει επιπλέον ότι τα δυο συναισθήματα έχουν την τάση να συνυπάρχουν στο ίδιο άτομο.
Οι ψυχολογικοί παράγοντες κινδύνου για καρδιοπάθεια χρειάζονται περαιτέρω μελέτη. Σύμφωνα με τον Dr.Stewart, η βαρύτητα της σχέσης των ψυχολογικών παραγόντων κινδύνου με μελλοντική καρδιοπάθεια είναι παρόμοια με αυτή των παραδοσιακών παραγόντων κινδύνου, όπως το κάπνισμα, η υψηλή πίεση και η αυξημένη χοληστερόλη.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Psychosomatic Medicine’.

‘Psychosomatic Medicine’