Της Σοφίας Νέτα

Την έναρξη εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για το ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα της αποχής από το αλκοόλ κατά τη διάρκεια της οδήγησης, εξήγγειλε ο υπουργός Υγείας Δ. Αβραμόπουλος, επισημαίνοντας πως 'η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, στην οποία αναφέρθηκα πρωτύτερα, είναι ένα ζήτημα το οποίο εξακολουθεί να προκαλεί θανάτους στη χώρα μας, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που έχουν γίνει κατά καιρούς για την προώθηση του μηνύματος της αποχής από το αλκοόλ όταν οδηγούμε'.

'Σε αυτό το θέμα', σημείωσε, 'η Ελλάδα εξακολουθεί να υστερεί, σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Υστερούμε στο να καταστήσουμε συνείδηση την οδήγηση χωρίς αλκοόλ. Είναι φανερό ότι η ενίσχυση των κατασταλτικών μέτρων, όσο χρήσιμη και αν είναι, δεν μπορεί να κατοχυρώσει ότι η αποχή από το αλκοόλ κατά τη διάρκεια της οδήγησης, μπορεί να γίνει μόνιμη συνήθεια και τρόπος ζωής.

Στόχος της συγκεκριμένης αυτής εκστρατείας, την οποία υλοποιούμε σε συνεργασία με την μη κυβερνητική οργάνωση 'Νηφάλιοι' είναι να καταστήσουμε τη νηφάλια οδήγηση τρόπο ζωής για όλους'.

'Εγώ προσωπικά ως αλκοολική γίνομαι κίνδυνος για τον ίδιο μου τον εαυτό αλλά και για τους άλλους', ανέφερε η πρόεδρος της Οργάνωσης Σ. Ξανθογιώργου, ενώ πρόσθεσε πως 'μιας και μιλάμε για οδήγηση, σας θέτω ένα περιστατικό υπόψη, ότι ένα βράδυ πάτησα το φρένο του αυτοκινήτου τρομαγμένη σ’ έναν σκοτεινό δρόμο και προσπάθησα να καταλάβω πού είμαι.

Από την Αθήνα είχα φύγει. Ξέρετε πού ήμουν; Στην Επίδαυρο. Οδηγούσα σε black out. Αντιλαμβάνεστε τι κίνδυνος μπορεί να γίνω για τον άλλον. Αλλά αυτό αφορά το κομμάτι του αλκοολισμού'.

'Αποτέλεσμα του να πίνει κάποιος και να οδηγεί είναι να σκοτώνει, να κλείνει σπίτια και να δημιουργεί απόγνωση σε μια γενοκτονία, που θα ήθελα απλώς, μια και μου δόθηκε η ευκαιρία σ' αυτό το κομμάτι', ανέφερε με τη σειρά του ο γνωστός οδηγός αυτοκινήτων ταχύτητας Ιαβέρης:

'Έχουμε 100.000 νεκρούς τα τελευταία 50 χρόνια, 300.000 μόνιμα ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες. Αυτό είναι γνωστό και δεν είναι ότι είναι πόλεμος. Θα σας πω ότι το 80% απ’ αυτά τα νούμερα είναι ηλικίες έως 40 ετών.

Η πολιτεία λέει ότι είναι ηλικίες παραγωγικές. Εγώ θα σας πω ότι είναι ηλικίες αναπαραγωγικές.
Είναι ηλικίες που δεν θα κάνουν παιδιά, εγγόνια, δισέγγονα, με αποτέλεσμα κοντά στο 2040 – 2045 να μας λείπουν 2,5 εκατομμύρια Ελληνόπουλα που δεν θα έχουν γεννηθεί.

Δεν θα έχουν γεννηθεί, θα είναι ανύπαρκτα δηλαδή’ επειδή οι γονείς τους χάσανε, καταστρέψανε τη ζωή τους στο δρόμο.

Θα έπρεπε λοιπόν κάποια στιγμή, αυτό είναι το μέγιστο εθνικό θέμα, έτσι να αντιμετωπιστεί από την κυβέρνηση και την εκάστοτε κυβέρνηση και από το σύστημα. Θα ήθελα να κάνω μια επίκληση στον Πρωθυπουργό να το πάρει πάνω του και να πει ότι αυτό είναι το εθνικό μας θέμα και όχι όλα τα άλλα, που μπορεί να είναι σημαντικά, διότι έχουμε φτάσει στο τραγικό σημείο ένας γονιός να αγωνιά τρομερά για το αν το παιδί του μείνει άνεργο και δεν του καίγεται καρφί αν μείνει ανάπηρο από ένα τροχαίο.

Ας φροντίσει λοιπόν κάποιος να μας αλλάξει συμπεριφορές', κατέληξε ο Ιαβέρης.

Τέλος, ο συγγραφέας 'Αρης Δαβαράκης τόνισε πως είναι σημαντικό 'ένας από την παρέα να μην πίνει. Αυτός που θα οδηγήσει να μην πιει, διότι είναι κίνδυνος όχι μόνο για την παρέα, αλλά για όλη την κοινωνία, για τους άλλους'.


Σημειώνεται ότι οι Νηφάλιοι με την υποστήριξη του υπουργείου ξεκίνησαν Προγράμματα 'street work' στις μεγάλες αστικές ζώνες με στόχο την ενημέρωση της κοινής γνώμης για τη σημασία του νηφάλιου οδηγού.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Τραύματος
“Tissue is the issue”: Ο δρόμος προς την εξατομίκευση της ογκολογικής θεραπείας
Διαδικτυακός τζόγος και διαταραχή τυχερών παιχνιδιών