Οι επιστήμονες αναπτύσσουν νέο σύστημα που θα μπορεί να προβλέψει αν ένας οδηγός πρόκειται να υποστεί καρδιακή προσβολή, στοιχείο που θα μπορούσε να βοηθήσει να αποφευχθούν δυστυχήματα λόγω καρδιακής πάθησης.

Όταν κάποιος υφίσταται επείγον ιατρικό συμβάν πίσω από το τιμόνι, οι συνεπιβάτες και οι διερχόμενοι επίσης έχουν κίνδυνο θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού.

Ο Kayvan Najarian, του  University of Michigan, δήλωσε ότι μεγάλος αριθμός συμβάντων προκαλείται από παθήσεις κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ιδιαίτερα καρδιαγγειακά γεγονότα, όπως έμφραγμα και ισχαιμία.

Το ιατρικό συμβάν παρεμβάλλεται στην ικανότητα του οδηγού να οδηγεί με ασφάλεια το αυτοκίνητο.

Ερευνητές σε συνεργασία με γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία θέλησαν να προχωρήσουν σε τεχνολογία που θα παρακολουθεί και θα αναλύει τη φυσιολογία του οδηγού και θα προβλέπει αν πρόκειται να εμφανίσει καρδιακό συμβάν.

Ο Najarian δήλωσε ότι εντοπίστηκαν οι προκλήσεις, πιθανές λύσεις, επιλογές hardware και προσεγγίσεις αλγόριθμων που δυνητικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.

Οι ερευνητές κατέληξαν ότι τα καρδιακά συμβάντα είναι παθήσεις που είναι πιο εφικτό να εντοπιστούν με τεχνολογία στο όχημα.

Δημιουργούν σύστημα που θα μπορούσε να τοποθετηθεί στο όχημα για την παρακολούθηση και πρόγνωση καρδιακού συμβάντος.

Στόχος είναι να αναπτύξουν σύστημα που θα μπορούσε να προβλέψει την εμφάνιση αρνητικών καρδιακών γεγονότων σε πραγματικό χρόνο.

Οι ερευνητές χρησιμοποιούν μοντέλα μάθησης για την ανάλυση στοιχείων που συλλέχτηκαν από ανθρώπους σε νοσοκομεία και οχήματα. Στη συνέχεια θα δοκιμαστεί το σύστημα για την πρόγνωση καρδιακών γεγονότων σε πραγματικό χρόνο.

Εντοπίστηκαν αρκετά εμπόδια. Δεν μπορείς να έχεις μόνιτορ νοσοκομείου στο αυτοκίνητο. Πρέπει να χρησιμοποιηθεί υψηλής ποιότητας συσκευή, που παρά το θόρυβο στο αυτοκίνητο θα μπορούσε με ακρίβεια να καταγράφει το καρδιογράφημα του οδηγού χωρίς να είναι μεγάλη.

Οι ερευνητές θα αρχίσουν να συλλέγουν στοιχεία φυσιολογίας του οδηγού χρησιμοποιώντας monitors για την καρδιά που έχουν εγκριθεί από τον FDA.

Τέτοια μόνιτορ είναι επιθέματα που τοποθετούνται στο στήθος του οδηγού και αναλύουν τα στοιχεία σε πραγματικό χρόνο.

Οι ερευνητές θα συνεχίσουν να εξετάζουν επιλογές όσον αφορά αλγόριθμους και hardware που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν μέσα στο όχημα για την παρακολούθηση της καρδιάς του οδηγού. Η ομάδα ελπίζει να αναφέρει τα αποτελέσματα της δοκιμής το 2020.

Πηγές:
Michigan Medicine - University of Michigan

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Καρδιακή προσβολή: Οι β-αναστολείς συνδέονται με κατάθλιψη στη μετεγχειρητική φροντίδα
Δράμα: Κανένα ενδιαφέρον για 5 θέσεις παθολόγων, παρά το επίδομα άγονου
Περιεμμηνόπαυση: Ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον γυναικολόγο σας