Γυναίκες που καπνίζουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνουν τον μακροχρόνιο κίνδυνο του παιδιού τους να εμφανίσει προβλήματα υγείας, όπως άσθμα, καρδιαγγειακή νόσο και χαμηλότερη λειτουργικότητα πνευμόνων. Nέα έρευνα βοηθά ενδεχομένως στην κατανόηση της αιτίας.

Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής Keck του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας ανακάλυψαν ότι το κάπνισμα της μητέρας αλλάζει στην πραγματικότητα το DNA του αγέννητου παιδιού.

Η νέα έρευνα έδειξε ότι η έκθεση του εμβρύου στο κάπνισμα της μητέρας συνδέεται με διαφορές στο μεθυλίωση του DNA, έναν επιγενετικό μηχανισμό.

Η επιγενετική ερευνά τον τρόπο που τα χημικά που επικολλώνται στο DNA μπορούν να ενεργοποιήσουν και απενεργοποιήσουν γονίδια, που οδηγεί σε διαφορές όσον αφορά την γονιδιακή έκφραση χωρίς να αλλάζει η βασική γενετική πληροφορία, σύμφωνα με πληροφορίες που αναφέρονται στην έρευνα.

Αν και η επιγενετική παίζει ρόλο στην έρευνα για τον καρκίνο, λίγα είναι γνωστά σχετικά με το πώς μπορεί να προκαλούνται επιγενετικές αλλαγές από έκθεση σε περιβαλλοντικούς παράγοντες.

Στην έρευνα, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν στοιχεία άλλης μελέτης που εξέταζε την αναπνευστική υγεία σε παιδιά 13 κοινοτήτων της νότιας Καλιφόρνια καθώς και πληροφορίες από ερωτηματολόγιο σχετικά με την έκθεση στο κάπνισμα της μητέρας.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine’.

Όπως δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας, Carrie Breton, η μελέτη παρέχει ορισμένες από τις πρώτες ενδείξεις ότι η έκθεση του εμβρύου σε περιβαλλοντικούς παράγοντες όπως ο καπνός μπορεί να συνδέεται με επιγενετικές αλλαγές. Αυτό ενδεχομένως θα ανοίξει το δρόμο για διερεύνηση βιολογικών μηχανισμών που μπορούν ενδεχομένως να εξηγήσουν γνωστές επιδράσεις στην υγεία, που σχετίζονται με το κάπνισμα της μητέρας.

Σύμφωνα με την Linda Birnbaum, του Εθνικού Ινστιτούτου Επιστημών Περιβαλλοντικής Υγείας των Η.Π.Α, οι μέλλουσες μητέρες δεν θα πρέπει να καπνίζουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το κάπνισμα της μητέρας κατά την εγκυμοσύνη δεν είναι μόνο επιβλαβές για την υγεία της μητέρας και του νεογνού, αλλά έρευνα σαν αυτή υποδεικνύει ότι μπορεί ενδεχομένως να επηρεάζει το παιδί στην εφηβεία και πιθανόν ακόμα και τις επόμενες γενιές.

‘American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine’.

Από τη διάγνωση στην ανάγνωση του μυαλού;
Επιστολή ΙΣΑ στη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ για το clawback του 2023
Ψυχοκοινωνική Προσέγγιση στον Καρκίνο του Πνεύμονα - Προοπτικές και Συμπεράσματα της FairLife L.C.C.