Ερώτηση:
Προς τους Υπουργούς
- Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
- Υγείας
Θέμα: «Ταλαιπωρία με… “φουσκωμένες” οφειλές για τους ασφαλισμένους του πρώην ΤΣΑΥ»
Σε συνέχεια της υπ’ αριθ. 3428/14.02.2017 ερώτησης που παρέμεινε αναπάντητη από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ένα χρόνο μετά η κατάσταση στο γραφείο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (ΕΤΑΑ) – Τομέα Υγειονομικών (πρώην ΤΣΑΥ) εξακολουθεί να είναι σε κακή κατάσταση.
Οι υγειονομικοί φορείς της Αχαΐας (ιατροί, φαρμακοποιοί, οδοντίατροι αλλά και κτηνίατροι), με κοινή τους ανακοίνωση, στηλιτεύουν το γεγονός της «απορρύθμισης» του Ταμείου των Υγειονομικών, λόγω της άφιξης του ΕΦΚΑ. Συγκεκριμένα, καταγγέλλουν ότι λόγω της μετάβασης από το ένα σύστημα στο άλλο, οι υπηρεσίες του πρώην ΤΣΑΥ έχουν αποδιοργανωθεί πλήρως. Κανείς δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί, καθώς το γραφείο του πρώην ΤΣΑΥ παρουσιάζει παντελή εικόνα διάλυσης, δημιουργώντας απίστευτη ταλαιπωρία και έχοντας κυριολεκτικά κλείσει την πόρτα του επανειλημμένα, χωρίς καμία ειδοποίηση, ακόμη και στους θεσμικούς φορείς των υγειονομικών της περιοχής, με κανένα προϊστάμενο ή διευθυντή να είναι σε θέση να αναλάβει την οποιαδήποτε ευθύνη για την αντιμετώπιση των διαδικαστικών - διοικητικών θεμάτων.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους: «Όσοι υγειονομικοί θέλησαν να εκδώσουν φορολογική ενημερότητα, να ενημερώσουν την ασφαλιστική ικανότητά τους, να τακτοποιήσουν τις συνταξιοδοτικές ή άλλες υποθέσεις, βρέθηκαν κυριολεκτικά μετέωροι, καθώς δεν μπόρεσαν να αλιεύσουν καμία εξυπηρέτηση ούτε τηλεφωνικά από τις αντίστοιχες υπηρεσίες από τα κεντρικά της Αθήνας, καθώς δεν υπήρχε ανταπόκριση της υπηρεσίας στις επαναλαμβανόμενες κλήσεις τους».
Σήμερα, ο νέος ΕΦΚΑ, μετά την από 1ης Ιανουαρίου 2017, εφαρμογή του νόμου 4387/2016 για το ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό και μέσα σε ένα κυκεώνα ασαφειών, και σκοπίμως –ίσως - αναπάντητων ερωτημάτων, δεν φαίνεται να διαθέτει οριστικό οργανόγραμμα και κανονισμό παροχών. Ταυτόχρονα, εκκρεμούν οι τοποθετήσεις των υπαλλήλων και οι εξουσιοδοτήσεις προς τους νέους προϊσταμένους με αποτέλεσμα, τα λάθη στο μητρώο των ασφαλισμένων, να ταλαιπωρούν τους ασφαλισμένους μέχρι να διορθωθούν.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί το γεγονός ότι η ενοποίηση όλων των ταμείων στο νέο υπερταμείο του ΕΦΚΑ έχει φέρει προβλήματα διοικητικά και όχι μόνο. Για παράδειγμα, στην περιοχή της Πάτρας τα Πολυϊατρεία του ΠΕΔΥ φιλοξενούνται σε κτίριο που ανήκει στον ΕΦΚΑ και ως εκ τούτου καθημερινά αντιμετωπίζονται διοικητικές ασάφειες. Ποιος θα αποφασίσει για το πετρέλαιο που πρέπει να προμηθευτεί το πολυϊατρείο; Ποια τεχνική υποστήριξη είναι αρμόδια για κτιριακά θέματα όπως υδραυλικά, ηλεκτρολογικά κ.α.; Με ποιον τρόπο η διοίκηση του πολυϊατρείου μπορεί να τα λύσει δεδομένου ότι το κτίριο δεν του ανήκει; Η γραφειοκρατία για μία σειρά διοικητικών θεμάτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα με αποτέλεσμα να κολλήσουν οι διοικητικές υπηρεσίες εξαιτίας ουσιαστικά του γεγονότος ότι δεν ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση και της περιουσίας των διαφόρων οργανισμών.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Πώς θα αντιμετωπιστούν οι λανθασμένοι χειρισμοί που διαπιστώθηκαν και εξακολουθούν να γίνονται στη μετάπτωση των στοιχείων στο ενιαίο Μητρώο ΕΦΚΑ οδηγώντας σε ταλαιπωρία τους ασφαλισμένους του Ταμείου των Υγειονομικών; Πώς θα γίνεται η εξυπηρέτησή τους και από ποιες δομές του ΕΦΚΑ μέχρι την πλήρη και απρόσκοπτη ένταξή τους στον ενιαίο φορέα;
2. Πότε και πώς θα διευκρινιστεί η αντιμετώπιση αυτών των περιπτώσεων ώστε να υπάρξει διασφάλιση δικαίου στους ασφαλισμένους; Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τις περιφερειακές υπηρεσίες;
3. Πώς προχωράει η κατάρτιση του οριστικού οργανογράμματος του ΕΦΚΑ; Ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα και ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου και του ΕΦΚΑ προκειμένου να επιτευχθεί η πλήρης ηλεκτρονική διακυβέρνηση του ασφαλιστικού συστήματος;
4. Ειδικά όσον αφορά στην περίπτωση του Πολυϊατρείου της Πάτρας σκοπεύετε να μεταβιβάσετε το κτίριο στην Υγειονομική Υπηρεσία του ΠΕΔΥ, αφού ο σχεδιασμός των χώρων είχε γίνει για λειτουργία αστικού κέντρου υγείας;
5. Με ποιο τρόπο σκοπεύετε να επιλύσετε τα διοικητικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τη μη μεταβίβαση της περιουσίας των ταμείων στον ΕΦΚΑ; Ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα έκδοσης των σχετικών εγκυκλίων;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ιάσονας Φωτήλας Αχαΐας
Βασίλειος Οικονόμου Επικρατείας
Ιωάννης Βρούτσης Κυκλάδων
{{dname}} - {{date}}
{{body}}
Απάντηση Spam
{{#subcomments}} {{/subcomments}}