Υγεία

Νευρογλωσσικός προγραμματισμός: Πώς θα πετύχετε τους στόχους σας

O νευρογλωσσικός προγραμματισμός είναι μια προσέγγιση που ενδιαφέρεται να εξερευνήσει και να ενισχύσει τη δυνατότητα του κάθε ατόμου να φτάσει την άριστη απόδοση.

Δευτέρα, 02 Μαΐου 2011

Μεραμβελιωτάκη-Simon Μαρία
Συμβουλευτική Ψυχολόγος

Ο νευρογλωσσικός προγραμματισμός (NLP) είναι ένα μοντέλο διαπροσωπικής επικοινωνίας που εφαρμόζεται στην ψυχοθεραπεία αλλά και στις οργανώσεις /επιχειρήσεις και επικεντρώνεται κυρίως στη μελέτη επιτυχημένων σχημάτων συμπεριφοράς καθώς και τον τρόπο σκέψης από τον οποίο αυτά τα σχήματα υποκινούνται.

Με απλά λόγια, ο νευρογλωσσικός προγραμματισμός είναι μια προσέγγιση που ενδιαφέρεται να εξερευνήσει και να ενισχύσει την δυνατότητα του κάθε ατόμου να φτάσει την άριστη απόδοση, να έχει αποτελεσματικότερη διαπροσωπική επικοινωνία και να βελτιώσει την πληρότητα και την ποιότητα της ζωής του.

Τι σημαίνει Νευρο-Γλωσσικός Προγραμματισμός;

Νευρο- Αναφέρεται στο μυαλό μας και το νευρικό σύστημα. Οι σκέψεις μας επηρεάζουν το σώμα μας και αντίστροφα.

Γλωσσικός-Αναφέρεται στις λέξεις και πώς τις χρησιμοποιούμε. Πώς επηρεαζόμαστε από τις λέξεις που χρησιμοποιούμε και πώς οι αντιλήψεις μας διαμορφώνονται από τις λέξεις που διαλέγουμε.

Προγραμματισμός- Όρος δανεισμένος από την επιστήμη της Πληροφορικής. Μέσα στη διαδρομή της ζωής συλλέγουμε διαφόρων ειδών «προγράμματα». Όπως ένας υπολογιστής εκετελεί όλες τις οδηγίες του προγράμματος, έτσι και οι άνθρωποι τείνουμε να πράττουμε σύμφωνα με τον τρόπο που μας έχουν «προγραμματίσει» οι εμπειρίες μας.

Το ευχάριστο είναι ότι όπως ακριβώς ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή μπορεί να καθαριστεί από τυχόν «ιούς» ή να γραφτεί από την αρχή, έτσι και εμείς μπορούμε να ξαναγράψουμε τα προγράμματα του μυαλού μας όταν δεν παράγουν τα αποτελέσματα που θέλουμε.

9 κλειδιά για την επίτευξη των στόχων σας

Μέσω των διαφόρων τεχνικών του νευρογλωσσικού προγραμματισμού, ενθαρρύνεται η μέγιστη καλλιέργεια της ικανότητας του ατόμου να κατορθώνει τους στόχους του και να επιτυγχάνει. Τα κλειδιά λοιπόν της διαδικασίας διαμόρφωσης επιτυχημένων στόχων και είναι τα εξής

Ένα κλασσικό παράδειγμα αυτής της διαδικασίας είναι το εξής :

Προσπαθήστε να μη σκέφτεστε ένα μπλέ άλογο. Μη σκέφτεστε ένα μπλέ άλογο. Επαναλάβετε αυτή την πρόταση στο μυαλό σας. Τι σκέφτεστε;

Οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να φτιάχνουν την εικόνα αυτού που τους ζητήθηκε να μη σκέφτονται. Επειδή ο ασυνείδητος νούς σας έχει μεγάλη δύναμη, πάντα συγκεντρωθείτε σε αυτό που θέλετε, όχι αυτό που δεν θέλετε. Διατυπώστε λοιπόν το στόχο σας καταφατικά, σε παροντικό χρόνο σαν να τον έχετε ήδη αποκτήσει.

Για παράδειγμα ‘Έχω άριστη οικονομική κατάσταση και αγοράζω ο,τι θέλω’.

Τι βλέπετε γύρω σας;

Τι ακούτε;

Πώς νιώθετε;

Τι λέτε στον εαυτό σας;

Όταν προσκαλείτε τις αισθήσεις να συμμετάσχουν στον οραματισμό του στόχου σας, κάντε το δίνοντας σημασία στις λεπτομέρειες που υπάρχουν γύρω σας. Κάντε την εικόνα ζωντανή, ελκυστική και δείτε τον εαυτό σας μέσα σε αυτή. Νιώστε πώς θα νιώθατε,ακούστε τι θα ακούγατε εάν το όνειρό σας είχε πραγματοποιηθεί.

Εάν για παράδειγμα, ο στόχος σας είναι επαγγελματική επιτυχία, πώς θα ξέρετε ότι τον φτάσατε; Τι σημαίνει επαγγελματική επιτυχία για εσάς; Σκεφτείτε όλες τις λεπτομέρειες και τις πτυχές του στόχου αυτού που θα να είναι για σας ενδείξεις ότι πετύχατε αυτό που θέλατε.

Όταν αλλάζουμε έναν παράγοντα στη ζωή μας, τείνουν να ακολουθούν και άλλες αλλαγές. Το αποτέλεσμα που επιθυμείτε να φέρετε στη ζωή σας συνδέεται με άλλες επιθυμίες, αξίες ή αλλους στόχους που μπορεί να έχετε. Για να είναι η αλλαγή που θέλετε να επιτύχετε αποτελεσματική και να διαρκέσει πρέπει ο στόχος σας να δένει αρμονικά με τις υπόλοιπες πτυχές της ζωής σας.

Η αλλαγή που θέλετε να επιτύχετε είναι σημαντικό να ξεκινά επειδή το θέλετε εσείς πρώτος/η απ’όλους. Εάν για παράδειγμα, θέλετε να χάσετε βάρος ή να κόψετε το κάπνισμα, θέλετε να το κάνετε επειδή σας παροτρύνει η οικογένεια σας ή επειδή το θέλετε εσείς οι ίδιοι; Για ποιόν θέλετε να αλλάξετε; Το να θέλετε φυσικά να πετύχετε ένα στόχο και για τους άλλους ίσως είναι παράγοντας που σας παροτρύνει, αρκεί να μην είναι μόνο για τους άλλους.

Σκεφτείτε: Πού θα πραγματοποιηθεί αυτός ο στόχος;

Πότε;

Πώς;

Με ποιόν;

Στην περίπτωση της απώλειας βάρους για παράδειγμα: Πού θα επικεντρώσετε την προσπάθεια για απώλεια βάρους περισσότερο; Στο σπίτι, στη δουλειά ή και στα δύο;Πότε σκοπεύετε να ξεκινήσετε; Θέστε μια ακριβή ημερομηνία. Πώς σκοπεύετε να χάσατε βάρος; Με δίαιτα,γυμναστική ή και τα δύο; Με ποιόν θα κάνετε αυτή την προσπάθεια;Ποιός σας υποστηρίζει;

Κάνατε ή είχατε ποτέ κάτι παρόμοιο στο παρελθόν;

Ξέρετε κάποιον που το έχει καταφέρει;

Μπορείτε να συμπεριφέρεστε σαν το είχατε ήδη κατορθώσει;

Ο στόχος εδώ είναι να ανακαλύψετε επιτυχή πρότυπα συμπεριφοράς δικά σας που σας βοήθησαν να φτάσετε τους στόχους σας στο παρελθόν ή να πάρετε ιδέες από τη στρατηγική κάποιου άλλου ανθρώπου που κατάφερε κάτι παρόμοιο με αυτό που στοχεύετε εσείς τώρα.

Για ποιόν σκοπό το θέλετε αυτό;

Τι θα χάσετε και τι θα κερδίσετε αν το αποκτήσετε;

Τι θα γίνει αν το αποκτήσετε;

Τι δε θα γίνει εάν το αποκτήσετε;

Τι θα γίνει εάν δεν το αποκτήσετε;

Τι δε θα γίνει εάν δεν το αποκτήσετε;

Ένα γνωμικό λέει ότι 'ένας στόχος που έχει καθοριστεί με τον σωστό τρόπο, είναι ήδη κατά το ήμισυ φτασμένος'. Γι’αυτό και σύμφωνα με το νευρογλωσσικό προγραμματισμό, το να έχουμε ξεκάθαρους και προσεκτικά καθορισμένους στόχους, αυξάνει την πιθανότητα να τους πραγματοποιήσουμε.

Αυτή εξάλλου είναι και η διαφορά ανάμεσα στα όνειρα και τους στόχους. Τα πρώτα βασίζονται περισσότερο στην ελπίδα ότι κάποια μέρα θα αποκτήσουμε αυτό που θέλουμε ενώ οι δεύτεροι βασίζονται στον σχηματισμό ενός σχεδίου δράσης για την επίτευξή τους.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων