Τα υψηλά επίπεδα γαλακτικού είναι υπεύθυνα για την καταστολή των ανοσοποιητικών κυττάρων στους όγκους και την ανάπτυξη ανθεκτικότητας στις φαρμακευτικές θεραπείες.

Ερευνητές από την Αυστρία ανέπτυξαν τώρα μια μέθοδο για την ειδική αναστολή των κεντρικών μεταφορέων γαλακτικού που σχετίζονται με τον καρκίνο και άλλες ασθένειες. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Cell Chemical Biology".

Οι πρωτεΐνες-μεταφορείς (SLCs) χειρίζονται την πρόσληψη και την απελευθέρωση των θρεπτικών συστατικών ενός κυττάρου, γι' αυτό και θεωρούνται ελκυστικοί θεραπευτικοί στόχοι. Το γαλακτικό, τελικό προϊόν της γλυκόλυσης, είναι κυρίως γνωστό ως μεταβολικό απόβλητο, αλλά χρησιμοποιείται επίσης ως πηγή ενέργειας - για παράδειγμα από τους όγκους.

"Γνωρίζουμε εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα ότι τα καρκινικά κύτταρα τείνουν να είναι ιδιαίτερα γλυκολυτικά και ότι η συγκέντρωση γαλακτικού στους όγκους μπορεί να φτάσει σε ακραία επίπεδα", δήλωσε ο Giulio Superti-Furga από το Ερευνητικό Κέντρο Μοριακής Ιατρικής (CeMM) της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών (ÖAW).

Ωστόσο, η στοχευμένη αναστολή των SLCs δεν είναι τόσο απλή είπε, επειδή συχνά λειτουργούν περιττά. Όταν ένας μεταφορέας αναστέλλεται από μια δραστική ουσία, ο άλλος μεταφορέας αυτό μπορεί να το αντισταθμίσει.

Αυτό καθιστά δύσκολο τον προσδιορισμό των επιδράσεων ενός πιθανού υποψήφιου φαρμάκου σε έναν συγκεκριμένο μεταφορέα, δήλωσε ο πρώτος συγγραφέας της μελέτης, Vojtech Dvorak, ο οποίος εργάζεται στο εργαστήριο του Superti-Furga.

Η έλλειψη συγκεκριμένων μεθόδων δοκιμών με βάση τα κύτταρα αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη νέων φαρμάκων, είπε.

Ένα νέο σύστημα δοκιμών που μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πολλαπλών κυτταρικών σειρών που εξαρτώνται από μεμονωμένους μεταφορείς γαλακτικού, το οποίο περιγράφουν οι ερευνητές στη μελέτη, χρησιμοποιείται τώρα για την ανάπτυξη ενός εξαιρετικά επιλεκτικού χημικού παράγοντα, ανέφερε.

Αντιμετώπιση έκτακτων οδοντιατρικών περιστατικών τον Αύγουστο