Επιστήμονες ανακάλυψαν ότι γονίδιο που συνδέεται με τον διαβήτη και τη χοληστερόλη αποτελεί σημαντικό ‘διακόπτη’ που ελέγχει άλλα γονίδια που υπάρχουν στο λίπος του οργανισμού και δήλωσαν ότι ενδεχομένως θα βοηθήσει στην έρευνα για αγωγές κατά των νόσων που συνδέονται με την παχυσαρκία.

Σε έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Nature Genetics’, Βρετανοί ερευνητές δήλωσαν ότι καθώς το λίπος παίζει σημαντικό ρόλο στην ευαισθησία των ανθρώπων σε μεταβολικές νόσους όπως η παχυσαρκία, οι καρδιοπάθειες και ο διαβήτης, το γονίδιο ρυθμιστής, θα μπορούσε να αποτελέσει στόχο για φάρμακα που θα αντιμετωπίζουν τέτοια νόσο.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Tim Spector, από το of King's College στο Λονδίνο, δήλωσε ότι πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έρευνα που δείχνει πώς οι μικρές αλλαγές σε ένα γονίδιο ρυθμιστή μπορεί να προκαλέσουν πληθώρα άλλων μεταβολικών επιδράσεων σε άλλα γονίδια.

Ο διαβήτης τύπου 2 που συχνά συνδέεται με τη φτωχή διατροφή και την έλλειψη άσκησης ανήλθε παγκοσμίως σε επίπεδα πανδημίας, καθώς αυξάνουν τα επίπεδα παχυσαρκίας.

Επιστήμονες έχουν ήδη εντοπίσει το γονίδιο KLF14 να συνδέεται με τον διαβήτη τύπου 2 και τα επίπεδα χοληστερόλης, αλλά μέχρι τώρα δεν ήξεραν το ρόλο που παίζει.

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε περισσότερα από 20.000 γονίδια σε δείγματα λίπους που ελήφθησαν υποδόρια από 800 δίδυμες. Ανακάλυψε σχέση μεταξύ του γονιδίου KLF14 και τα επίπεδα πολλών άλλων απομακρυσμένων γονιδίων που ανακαλύφτηκαν σε λιπώδη ιστό, δείχνοντας ότι το KLF14 δρα σαν σημαντικός διακόπτης για τον έλεγχο των συγκεκριμένων γονιδίων.

Στη συνέχεια επιβεβαίωσαν τα στοιχεία σε 600 δείγματα λίπους από χωριστή ομάδα ανθρώπων από την Ισλανδία.

Οι ερευνητές εξηγούν ότι άλλα γονίδια που φάνηκε να ελέγχονται από το KLF14 συνδέονται με μεταβολικά χαρακτηριστικά, όπως το Δείκτη Μάζας σώματος, την παχυσαρκία, τη χοληστερόλη, την ινσουλίνη και τα επίπεδα γλυκόζης.

Το KLF14 φαίνεται να δρα σαν σημαντικός διακόπτης που ελέγχει τις διαδικασίες που συνδέουν τις αλλαγές του λίπους με διαταραχές στους μυς και το ήπαρ που συμβάλλουν στο διαβήτη και άλλες παθήσεις, δήλωσε ο McCarthy από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

‘Nature Genetics’.

Ρούχα και wearables που φορτίζουν κινητά και ειδοποιούν για έμφραγμα
Υπογραφή Yπουργικής Aπόφασης για την άσκηση ιδιωτικού έργου από γιατρούς του ΕΣΥ
Σπονδυλική Στήλη: Γιατί να επιλέξετε την ενδοσκοπική χειρουργική;