Αμερικανοί ερευνητές ανακοίνωσαν πρόοδο στην επιδιόρθωση τραυματισμών της σπονδυλικής στήλης σε παράλυτους ποντικούς.

Ποντικοί ανέκτησαν σε κάποιο βαθμό τον έλεγχο της κύστης μετά από εγχείρηση για τη μεταμόσχευση νευρικών κυττάρων στη σπονδυλική στήλη, σε συνδυασμό με ενέσεις κοκτέιλ χημικών ουσιών.

Η έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Journal of Neuroscience’, θα μπορούσε να αυξήσει τις ελπίδες για αντιμετώπιση των παράλυτων ασθενών μελλοντικά.

Ωστόσο Βρετανοί ειδικοί δηλώνουν ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια έρευνας πριν πραγματοποιηθούν κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν πολύπλοκη εγχείρηση για τη μεταμόσχευση νεύρων από τα πλευρά στο χάσμα της σπονδυλικής στήλης των τρωκτικών. Χρησιμοποίησαν επίσης ειδική κόλα που ενισχύει την ανάπτυξη των κυττάρων σε συνδυασμό με χημική ουσία που διασπά τον ουλώδη ιστό, σε μια προσπάθεια να ενθαρρυνθούν τα νευρικά κύτταρα να αναγεννηθούν και να συνδεθούν.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν για πρώτη φορά ότι νευρικά κύτταρα που είχαν τραυματιστεί μπορούσαν να αναπτυχθούν και πάλι για μακρές αποστάσεις (περίπου 2 εκατοστά). Δήλωσαν ότι αν και οι ποντικοί δεν ανέκτησαν την ικανότητα βάδισης εμφάνισαν ανάκαμψη στη λειτουργία της κύστης.

Ο ερευνητής Dr Jerry Silver, του Case Western Reserve Medical School, στο Cleveland, δήλωσε ότι αν και τα ζώα δεν ανέκτησαν την ικανότητα βάδισης ανέκαμψαν αξιοσημείωτα στον έλεγχο της κύστης.

Ο Dr Yu-Shang Lee της Cleveland Clinic, πρόσθεσε ότι είναι η πρώτη φορά που έχει αποκατασταθεί η λειτουργία της κύστης μέσω αναγέννησης νεύρων μετά από τραυματισμό.

Τα ευρήματα μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσουν μελλοντικές προσπάθειες για την αποκατάσταση άλλων λειτουργιών που χάθηκαν μετά από τραυματισμό στο νωτιαίο μυελό. Αυξάνουν επίσης τις ελπίδες ότι παρόμοιες στρατηγικές μια μέρα θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση της λειτουργίας της κύστης σε ανθρώπους με σοβαρούς τραυματισμούς στο νωτιαίο μυελό.

Ο Dr Silver, δήλωσε ότι θα χρειαστούν περαιτέρω πειράματα σε ζώα για να διαπιστωθεί αν η τεχνική θα μπορεί να έχει αποτέλεσμα στους ανθρώπους.

‘Journal of Neuroscience’.

Ρούχα και wearables που φορτίζουν κινητά και ειδοποιούν για έμφραγμα
Υπογραφή Yπουργικής Aπόφασης για την άσκηση ιδιωτικού έργου από γιατρούς του ΕΣΥ
Σπονδυλική Στήλη: Γιατί να επιλέξετε την ενδοσκοπική χειρουργική;