Η επίπτωση (εμφάνιση νέων περιστατικών) του άσθματος που οφείλεται στην εργασία στην Ευρώπη, είναι πιο υψηλή από ότι θεωρούνταν πρωτύτερα, καταλήγει μία μακρο-μελέτη που συντονίστηκε από ερευνητές από την Ελλάδα και την Ισπανία.

Τ΄αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή 27 Ιουλίου στο επιστημονικό Βρετανικό περιοδικό Lancet.

Η μελέτη που έγινε από ερευνητές σε 13 χώρες, συντονίστηκε από τον Καθηγητή Επιδημιολογίας Μανόλη Κογεβίνα, Ιατρικό Τμήμα, Πανεπιστήμιο Κρήτης, και από τον Καθηγητή Josep Maria Anto, Κέντρο Έρευνας στην Περιβαλλοντική Επιδημιολογία, Βαρκελώνη.

Η μελέτη βασίστηκε σε έρευνες σε σχεδόν 7,000 άτομα που εξετάστηκαν με μία πληθώρα ιατρικών εξετάσεων, και υποδεικνύει ότι η έκθεση σε τοξικές και ερεθιστικές ουσίες στο χώρο εργασίας, προκαλούν από 10% έως 25% των νέων περιστατικών άσθματος στους ενήλικες.

Αυτό σημαίνει ότι περίπου 250 άτομα στο εκατομμύριο άτομα το χρόνο, πάσχουν από συμπτώματα αυτής της ασθένειας λόγω της εργασίας τους.

Στην Ευρωπαϊκή μελέτη, βρέθηκε ότι οι επαγγελματικές ομάδες με τον υψηλότερο κίνδυνο είναι οι νοσηλεύτριες, οι καθαρίστριες και εργαζόμενοι σε άλλα επαγγέλματα. Αυτοί οι εργαζόμενοι μπορούν να αναπτύξουν άσθμα λόγω της έκθεσής-τους σε σκόνη λάτεξ (από τη χρήση αποστειρωτικών γαντιών), από διάφορες ουσίες καθαρισμού, από χημικές ενώσεις όπως τα ισοκυανιούχα που χρησιμοποιούνται στις μπογιές.

Για αυτούς τους λόγους οι ερευνητές ζητούν τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των πιο εκτεθειμένων επαγγελματικών ομάδων, και τη προσαρμογή των μέτρων προστασίας και πρόληψης με βάση τα νέα ευρήματα από την Ευρωπαϊκή έρευνα.

Φοβίες: Πώς δεν θα ορίζουν τη ζωή μας