Επιστήμονες από την Σιγκαπούρη ανακοίνωσαν ότι έχουν κατασκευάσει συσκευή που μπορεί να εντοπίζει τον ιό Η5Ν1 της γρίπης των πτηνών μέσα σε 30 λεπτά. Όπως δηλώνουν, η συσκευή μπορεί να απομονώνει, να ‘καθαρίζει’ και να ενισχύει το DNA του ιού από δείγματα και να το ταυτοποιεί.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι η συσκευή θα βοηθήσει στον περιορισμό της έξαρσης πολύ ευκολότερα, καθώς άλλα διαθέσιμα τεστ χρειάζονται αρκετές ώρες για να δώσουν αποτελέσματα.

Γράφοντας στο περιοδικό ‘Nature Medicine’, η ομάδα των ερευνητών από το Ινστιτούτο Βιομηχανικής και Νανοτεχνολογίας της Σιγκαπούρης σημειώνει ότι το νέο κιβωτίδιο θα έχει την ιδιότητα να εξετάζει γρήγορα τους ανθρώπους στον τόπο μόλυνσης ή σε κέντρα μεταφοράς.

Η συσκευή είναι το ίδιο ευαίσθητη και είναι γρηγορότερη κατά 440% και οικονομικότερη κατά 2.000 έως 5.000% από τα διαθέσιμα τεστ.

Το επονομαζόμενο μίνι-εργαστήριο θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εκεί που υπάρχει έλλειψη βασικών πόρων υγείας. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η πρωτότυπη συσκευή οδήγησε σε ακριβή αποτελέσματα μέσα σε 28 λεπτά, όταν δοκιμάστηκε σε δείγματα του ιού.

Ο ιός είναι πολύ μολυσματικός στα πουλιά. Αν και οι ειδικοί δηλώνουν ότι η ασθένεια δεν μπορεί να περάσει εύκολα από είδος σε είδος, υπάρχουν φόβοι ότι μπορεί να μεταλλαχτεί σε ιό που θα μπορεί να μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο.

‘Nature Medicine’