Ερευνητές κατάφεραν να αναστρέψουν τη γήρανση σε ποντικούς.

Με κυτταρικό αναπρογραμματισμό, οι επιστήμονες δήλωσαν ότι έκαναν ανθρώπινα δερματικά κύτταρα να φαίνονται και να δρουν ως νέα και πάλι, στο εργαστήριο.

Ο ερευνητής Juan Carlos Izpisua Belmonte, του Salk Institute for Biological Studies στο La Jolla, δήλωσε ότι η έρευνα δείχνει ότι η γήρανση μπορεί ενδεχομένως να μην προχωρά αναγκαστικά προς μια κατεύθυνση. Πρόσθεσε, ότι έχει πλαστικότητα και με προσεκτική προσαρμογή θα μπορούσε να αναστραφεί. Χρειάζονται νέες έρευνες για να επιβεβαιωθούν τα ευρήματα στους ποντικούς. Ο ερευνητής σημείωσε ότι θα είναι πολύ πιο πολύπλοκο να ξανανιώσει ένας άνθρωπος. Κατέληξε ότι, τέτοιες πειραματικές θεραπείες μπορεί να χρειαστούν έως δέκα χρόνια μέχρι να δοκιμασθούν κλινικά σε ανθρώπους.

Οι ερευνητές προκάλεσαν την ‘’έκφραση’’ γονιδίων που φυσιολογικά συνδέονται με εμβρυονική κατάσταση για μικρές περιόδους. Με αυτό τον τρόπο ανέστρεψαν την επίπτωση της γήρανσης.

Με τη μέθοδο, οι ερευνητές δήλωσαν ότι αναζωογόνησαν ποντικούς με πρόωρη γήρανση αυξάνοντας τη προσδόκιμο επιβίωσης κατά 30%.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cell.

Cell.