Οι γυναίκες που εμφανίζουν διαβήτη πριν την εγκυμοσύνη έχουν τρεις έως τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες σε σχέση με τις μη διαβητικές γυναίκες να γεννήσουν ένα παιδί με τουλάχιστον ένα γενετικό ελάττωμα, αποκαλύπτει νέα έρευνα.

Πρόκειται για την πρώτη έρευνα που εντοπίζει το μεγάλο εύρος των γενετικών ανωμαλιών, όπως καρδιακές ανωμαλίες, εγκεφαλικές ή της σπονδυλικής στήλης, λαγόχειλο, ελλείψεις στα άκρα και ελαττώματα στα νεφρά και το γαστρεντερικό σωλήνα—σχετιζόμενα με διάγνωση προ της κύησης διαβήτη τύπου Ι ή ΙΙ.

Ο επικεφαλής της έρευνας Dr. Adolfo Correa, επιδημιολόγος, θεωρεί πως είναι σημαντικός ο έγκαιρος και αποτελεσματικός έλεγχος του διαβήτη για τις εγκύους, για να συμβάλει όχι μόνο στην αποφυγή γενετικών ανωμαλιών αλλά και στη μείωση του κινδύνου άλλων επιπλοκών για αυτές και τα παιδιά τους.

Επιπλέον, η φροντίδα πριν την κύηση θα πρέπει να ενθαρρύνεται για τις γυναίκες με παχυσαρκία, η οποία αποτελεί γνωστό παράγοντα κινδύνου για διαβήτη και γενετικές ανωμαλίες, συνιστά η ερευνητική ομάδα.

Για την παρούσα έρευνα οι επιστήμονες ανέλυσαν στοιχεία περισσότερων των 30.000 ανθρώπων που εξετάστηκαν σε 9 κέντρα γενετικών ανωμαλιών των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με στοιχεία των ΗΠΑ, οι γενετικές ανωμαλίες επηρεάζουν ένα στα 33 νεογνά και αποτελούν κύρια αιτία παιδικής θνησιμότητας. Αν και έχουν εντοπιστεί παράγοντες κινδύνου για ορισμένες γενετικές ανωμαλίες, η αιτία των περισσότερων είναι άγνωστη.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘American Journal of Obstetrics & Gynecology’.

‘American Journal of Obstetrics & Gynecology’

Απλές συμβουλές για διατροφή και καλή υγεία
CrossFit: Όσα θέλετε να ξέρετε
Από τη διάγνωση στην ανάγνωση του μυαλού;