Στην ομιλία της στο ''4ο Pharma Transformation- COVID-19 deep dive'', η κ. Agata Jakoncic, Πρόεδρος PhRMA Innovation Forum (PIF), τόνισε ότι «μετά από χρόνια συνεργασίας με συμβούλους και την πρόοδο της τεχνολογίας, τελικά ήταν η COVID-19 που ώθησε τις εταιρείες στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό».

Τομείς προτεραιότητας στην πανδημία

Η κ. Jakoncic, εξήγησε στην εισαγωγή της παρουσίασής της, ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες μέσα στο 2020, έδωσαν έμφαση σε 2 βασικούς τομείς.

«Ο πρώτος τομέας ήταν οι άνθρωποι, εννοώντας τους συνεργάτες μας, αλλά και τους ασθενείς. Για τους συνεργάτες μας προτεραιότητα ήταν η διασφάλιση της υγείας τους.

Για τους ασθενείς, κύριο μέλημα ήταν η πρόσβαση των ασθενών στις θεραπείες τους. Είμαι πολύ περήφανοι, γατί οι εταιρείες που εκπροσωπώ έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να λειτουργήσει η εφοδιαστική αλυσίδα και να έχουν όλοι οι ασθενείς τα φάρμακά τους», τόνισε η κ. Jakoncic.

Ο δεύτερος τομέας, όπως ανέλυσε η Πρόεδρος του PIF, ήταν η τεχνολογία. Από τα προηγούμενα χρόνια, οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις είχαν εστιάσει στην αναβάθμιση των τεχνολογιών τους, αλλά η COVID-19 λειτούργησε ως καταλύτης, που επιτάχυνε την υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών.

«Δώσαμε βάρος στην εκπαίδευση των συνεργατών μας και στη χρήση νέων μέσων. Ένα χρόνο πριν την πανδημία, κανείς μας δεν θα ζητούσε να κάνει χρήση της κάμερας του υπολογιστή του, ούτε ήθελε να διοργανώσει διαδικτυακές εκδηλώσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Jakoncic.

Η σημασία της εξατομίκευσης

Η «εξατομίκευση» ήταν μία σημαντική τάση. Εξελίχθηκαν εξατομικευμένες θεραπείες για το κάθε προφίλ ασθενή και προσαρμόστηκε ανάλογα και η εφοδιαστική αλυσίδα των εταιρειών. Για παράδειγμα, έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία δοκιμές εφοδιασμού φαρμάκου με τη βοήθεια drones. Όσον αφορά τις στοχευμένες θεραπείες απαιτείται η συγκέντρωση δεδομένων (data), έτσι ώστε η έρευνα να εστιάσει στις εξατομικευμένες ιατρικές ανάγκες του κάθε ασθενή. Σε αυτή την κατεύθυνση βοήθησαν ειδικές συσκευές που μετρούσαν βιομετρικές παραμέτρους. Όπως χρειάζεται ένας χάρτης για ένα ταξίδι, έτσι και η έρευνα των θεραπειών απαιτεί δεδομένα. Αυτά συλλέγονται από κλινικές μελέτες, αλλά και από την καθημερινή εμπειρία των ασθενών που βρίσκονται σε θεραπείες. Επίσης, φορείς όπως οι Υγειονομικές Αρχές, έχοντας μηχανογραφήσει το σύστημα υγείας, θα έχουν δεδομένα για ακόμα πιο τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων.

Κλείνοντας, είπε η κ. Jakoncic: «θα ήθελα να θυμίσω το απόφθεγμα του Ουίνστον Τσώρτσιλ «Ποτέ μην αφήνεις μια κρίση να πάει χαμένη». Στην περίπτωση της φαρμακοβιομηχανίας μάθαμε πολλά από την κρίση της πανδημίας και όλοι μας πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρίες που απορρέουν από αυτή τη συγκυρία, για να μάθουμε πολλά».

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Το ανθρωποκεντρικό φαρμακείο στο επίκεντρο του Pharma Point 2024
Aποτελεσματικότητα τεστ υπερήχων για περιπτώσεις καρκίνου ωοθηκών
Κατάχρηση αλκοόλ και καρδιακές αρρυθμίες [έρευνα]