Επιστήμη & Ζωή

Παιχνίδια με τη 'φωτιά' από τους νέους

Ενα σημαντικό ποσοστό νέων ανθρώπων συνεχίζουν να έχουν σεξουαλικές επαφές χωρίς προφύλαξη παρά το γεγονός πως ο ιός HIV και το AIDS αποτελούν τη μεγαλύτερή τους ανησυχία αναφορικά με το σεξ, όπως έδειξε παγκόσμια έρευνα.

Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2008, 17:51

Της Σοφίας Νέτα

Ενα σημαντικό ποσοστό νέων ανθρώπων συνεχίζουν να έχουν σεξουαλικές επαφές χωρίς προφύλαξη παρά το γεγονός πως ο ιός HIV και το AIDS αποτελούν τη μεγαλύτερή τους ανησυχία αναφορικά με το σεξ, όπως έδειξε παγκόσμια έρευνα.

Tο 52% των νέων ανθρώπων αναφέρουν πως ο ιός HIV και το AIDS είναι η μεγαλύτερη ανησυχία τους αλλά το 34% των ερωτηθέντων απάντησε πως είχε σεξουαλική επαφή χωρίς προφύλαξη με δύο ή περισσότερους συντρόφους.

Η έρευνα αποκάλυψε μία ισχυρή διαφορά ανάμεσα στα δυο φύλα, με τους άνδρες να εμφανίζονται πιο ανήσυχοι αλλά παράλληλα και με πιο ριψοκίνδυνη συμπεριφορά στο θέμα του AIDS απ’ ότι οι γυναίκες. Όταν ερωτήθηκαν, μόνο το 44% των ανδρών, σε σχέση με το 68% των γυναικών, θα αρνούνταν να έρθουν σε σεξουαλική επαφή χωρίς τη χρήση προφυλακτικού.

Επτά στις δέκα γυναίκες πιστεύουν πως είναι υποχρέωση του άνδρα να έχει πάντοτε μαζί του κάποιο μέσο προφύλαξης – ενώ το ένα τρίτο των γυναικών πιστεύει ότι το να έχουν μαζί τους ένα προφυλακτικό τις καθιστά ‘εύκολες’. Μόνο μία στις έξι γυναίκες έχει στην τσάντα της προφυλακτικά – πολλές από αυτές είπαν ότι ένα στυλό ή μία τσίχλα είναι πιο απαραίτητα πράγματα για μία καλή νυχτερινή έξοδο.

Η έρευνα αποτελεί μέρος της εκστρατείας ‘Move your Lips’ που ενημερώνει τους νέους ανθρώπους για τον ιό HIV και το AIDS. Η εκστρατεία συγκεντρώνει χρήματα για το MTV Staying Αlive Foundation προς χρηματοδότηση προγραμμάτων με δράση ενάντια στον ιό HIV και το AIDS. Η συγκέντρωση χρημάτων πραγματοποιείται μέσω της πώλησης του Περιορισμένης Κυκλοφορίας guarana Lip Butter της The Body Shop σε περισσότερες από 60 χώρες και 2.000 καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Το MΤV στηρίζει την εκστρατεία αυτή με τηλεοπτικά spots σε όλα τα δίκτυα που διαθέτει και φτάνουν σε περισσότερα από 580 εκατομμύρια σπίτια σε 160 χώρες.

‘Η έρευνα αυτή δείχνει ότι οι διαφορές ανάμεσα στους άνδρες και τις γυναίκες παραμένουν έντονες. Οι άνδρες φοβούνται το AIDS περισσότερο, όμως δεν κάνουν κάτι γι’ αυτό, ενώ πολλές γυναίκες από φόβο μήπως θεωρηθούν ‘χαλαρών ηθών’ πιστεύουν ότι είναι ευθύνη του άνδρα να έχει πάντοτε μαζί του ένα προφυλακτικό. Το αποτέλεσμα είναι ότι και τα δύο φύλα θέτουν τον εαυτό τους σε κίνδυνο. Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες οφείλουν να είναι περισσότερο υπεύθυνοι για τη σεξουαλική τους υγεία,’ ανέφερε η Georgia Arnold, Senior Vice President of Social responsibility του MΤV international.

Παρά την ανησυχία τους – περισσότεροι από τους μισούς άνδρες (56%) φοβούνται μήπως μολυνθούν αλλά μόνο τέσσερις στους δέκα θα έλεγαν όχι στη σεξουαλική επαφή χωρίς προφυλακτικό. Αντίθετα, σχεδόν επτά στις δέκα γυναίκες θα αρνούνταν να κάνουν σεξ εάν ο σύντροφός τους δεν φορούσε προφυλακτικό. Οι άνδρες συνήθως βασίζονται περισσότερο σε παράγοντες όπως ‘η εμπιστοσύνη’ και ή υγιής’ εξωτερική εμφάνιση όταν φτάνει η ώρα να έχουν ελεύθερη σεξουαλική επαφή.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 10 χώρες: Νότια Αφρική, Σιγκαπούρη, Μεξικό, Σουηδία, Ινδία, Η.Β, Ρωσία, Κίνα, Γερμανία, Η.Π.Α, με 200 νέους ανθρώπους, ηλικίας 16-24 (18-24 στη Νότια Αφρική, την Κίνα, Σιγκαπούρη και Ινδία) που έλαβαν μέρος σε κάθε χώρα. Απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβουν μέρος στην έρευνα ήταν να έχουν τουλάχιστον μία σεξουαλική εμπειρία. Όλες οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά από τις 8-15 Φεβρουαρίου 2008 χρησιμοποιώντας διεθνείς διαδικτυακές επιτροπές.

Ανάμεσα σε όσους ερωτήθηκαν, οι Σουηδοί ήταν εκείνοι που ανησυχούσαν λιγότερο για τον ιό HIV και το AIDS και θα προχωρούσαν σε ελεύθερη σεξουαλική επαφή με κάποιον επειδή εκδήλωνε υγιή εξωτερική εικόνα. Οι νέοι άνθρωποι στη Νότια Αφρική, το Μεξικό και τη Σιγκαπούρη ήταν εκείνοι που ανησυχούσαν περισσότερο για τον ιό HIV, καθώς επίσης και οι πιο υπεύθυνοι αναφορικά με τη χρήση προφυλακτικών. Οι άνδρες στην Ασία είναι πιο πιθανό να έχουν μαζί τους προφυλακτικό παρά οι γυναίκες. Αυτό αντανακλά ένα ισχυρό στίγμα αναφορικά με τις γυναίκες στην Ασία και την αγορά προφυλακτικών από τις ίδιες.

Άλλα ευρήματα της έρευνας συμπεριλαμβάνουν:
Για μερικούς άνδρες, η απροθυμία τους να χρησιμοποιήσουν προφυλακτικό συνδέεται με μία ανδρική προκατάληψη. Το 36% των ανδρών πιστεύουν πως εάν σταματήσουν για να φορέσουν το προφυλακτικό, θα ‘αποτύχουν’.
Οι νέοι άνθρωποι είναι ιδιαίτερα πρόθυμοι να μιλούν για το σεξ καθώς και για πολλά θέματα γύρω από αυτό – Το 53% συζητά τη χρήση του προφυλακτικού με φίλους.
Το 43% των νέων ανθρώπων συζητά τους κινδύνους των Σεξουαλικά Μεταδιδόμενων Ασθενειών συμπεριλαμβανομένων των HIV/AIDS.
Το 37% των γυναικών (ηλικίας 16-20) πιστεύουν ότι ο ιός HIV και το AIDS δεν είναι κάτι το οποίο θα μπορούσε να συμβεί στον κοινωνικό τους περίγυρο.

Ο Christopher Davis, Global head of Campaigns, της Τhe Body Shop ανέφερε: ‘Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής αποδεικνύουν ότι η συμπεριφορά των νέων ανθρώπων δεν είναι σύμφωνη με τη γνώση ή τις προσωπικές τους ανησυχίες αναφορικά με το φόβο μόλυνσης με HIV. Είναι ζωτικής σημασίας να συνεχίσουμε να επιμορφώνουμε και να κινητοποιούμε τους νέους ανθρώπους προκειμένου να προστατεύουν τον εαυτό τους από τον ιό. Η συνεργασία μας με το MTV έχει ως στόχο να επικοινωνήσουμε μηνύματα πρόληψης προκειμένου να βοηθήσουμε τους νέους ανθρώπους να καταλάβουν ότι το AIDS είναι ένα ζήτημα που τους επηρεάζει.’

Για την επικοινωνία της εκστρατείας εκτός του διαθέσιμου ενημερωτικού υλικού στα καταστήματα The Body Shop και της ενημέρωσης μέσω του MTV TV CHANNEL, θα υπάρξει επίσης και ειδική σελίδα στο internet (http://www.moveyourlips.com/) που θα δίνει σε νέους ανθρώπους τη δυνατότητα να συζητούν για την εκστρατεία και να λαμβάνουν μέρος στη ‘διαμαρτυρία’ ενθαρρύνοντας τους χρήστες να πάρουν μέρος στην εκστρατεία σε ιστοσελίδες social networking (πρόκειται για ιστοσελίδες όπου ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει το δικό του προφίλ με εικόνες και πληροφορίες και να έρθει σε εικονική επαφή με άλλους ανθρώπους της ιστοσελίδας, να μιλήσει, να παίξει παιχνίδια και επικοινωνήσει με κάθε μέσο.)

Όλα τα κέρδη που θα συγκεντρωθούν από την πώληση του Περιορισμένης Κυκλοφορίας Guarana Lip Butter θα διατεθούν στο Ίδρυμα Staying Alive, το οποίο χρηματοδοτεί εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται από νέους για νέους. Το MTV και η Τhe Body Shop έχουν ήδη συγκεντρώσει £430,000 για το Ίδρυμα Staying Αlive.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων