Οι καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν, καθώς φαίνεται κατά την διάρκεια της πανδημίας. Και αυτό εν μέρει ήταν αναμενόμενο καθώς από την πολύμηνη καραντίνα οι καταναλωτές είτε είχαν τη δυνατότητα και τον χρόνο να ψάξουν για περισσότερο ανθεκτικά και οικολογικά προϊόντα είτε επένδυσαν με μεγαλύτερη προσοχή στην διατροφή, με δεδομένο τον μεγαλύτερο χρόνο παραμονής στο σπίτι.

Οι καταναλωτικές συνήθειες λοιπόν διαφοροποιήθηκαν και αυτό μας δείχνει σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Κομισιόν, η οποία δημοσίευσε βασικά στοιχεία σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών το 2020.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που διενεργήθηκε στα τέλη του 2020, δείχνουν τον αντίκτυπο που είχε η κρίση COVID-19 στα καταναλωτικά πρότυπα, καθώς οι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους πιο κοντά στην κατοικία τους και στηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις.

Ταυτόχρονα κάνουν οικολογικότερες επιλογές: οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για ανθεκτικότερα κια πιο υγιεινά προϊόντα. 

Τα πορίσματα συζητήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Καταναλωτών χθες Δευτέρα 15 Μαρτίου 2021, την ημέρα που εορτάζεται η Ευρωπαϊκή Ημέρα του Καταναλωτή.    

Σύμφωνα με τα  αποτελέσματα λοιπόν:

  • Το 2020, το 71 % των καταναλωτών πραγματοποίησε διαδικτυακές αγορές.
  • Κατά μέσο όρο, το 38 % των Ευρωπαίων ανησυχούσε για την εξόφληση των λογαριασμών του τον επόμενο μήνα. Παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ των κρατών μελών: Οι οικονομικές ανησυχίες των πολιτών κυμαίνονταν από το 7 % έως το 71 %.
  • Το 42 % των καταναλωτών σκέφτηκε να αναβάλει μια σημαντική αγορά και το 80 % είπε ότι δεν θα προγραμματίσει ταξίδια μέχρι να αποκατασταθεί η κανονικότητα στη χώρα του
  • Το 56 % των καταναλωτών δήλωσε ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες επηρέασαν τις αποφάσεις του για αγορές και το 67 % δήλωσε ότι αγόρασε προϊόντα που είναι καλύτερα για το περιβάλλον, ακόμη και αν είναι ακριβότερα. Επιπλέον, το 81 % πραγματοποίησε αγορές πιο κοντά στην κατοικία του και στήριξε τοπικές επιχειρήσεις.
  • Άλλες μεταβλητές δεν επηρεάστηκαν από την κρίση σε σύγκριση με προηγούμενες έρευνες. Για παράδειγμα, το επίπεδο εμπιστοσύνης των καταναλωτών στους λιανεμπόρους παρέμεινε υψηλό (στο 80 %), η λεπτομερής γνώση των δικαιωμάτων των καταναλωτών παρέμεινε χαμηλή (στο 27 %) και το ποσοστό των καταναλωτών που στις αγορές τους αντιμετώπισαν πρόβλημα για το οποίο κρίνουν ότι νομιμοποιούνται να υποβάλουν καταγγελία παρέμεινε χαμηλό (23 %).

Ειδήσεις υγείας σήμερα
5 τρόποι να αποτοξινωθούμε από το κινητό μας
CAR-T θεραπείες στη Ρευματολογία - Κύτταρα "δολοφόνοι" και "ψαράδες"
10 +1 τρόποι να διώξουμε το στρες