Το τμήμα Global Consumer Insights Pulse Survey, της εταιρείας συμβούλων και λογιστικών υπηρεσιών PwC σε έρευνα που διεξήγαγε τον Ιούνιο του 2021, αναφέρει μια ισχυρή μετατόπιση του καταναλωτή στις διαδικτυακές αγορές, συμβάλλοντας σε αυτό οι απαγορεύσεις που επιβλήθηκαν λόγω του κορωνοϊού, αλλά και η περισσότερη ώρα παραμονής του ίδιου στο σπίτι καθώς υπερίσχυσε μεταξύ άλλων και η εξ' αποστάσεως εργασία (τηλεργασία).

Άλλες τάσεις που ευθύνονται για αυτή την μετατόπιση είναι η επιθυμία του καταναλωτή για αγορές σε καλύτερες τιμές, πιο υγιεινές και πιο φιλικές στο περιβάλλον, περιορίζοντας έτσι τις επισκέψεις του στην τοπική αγορά όπου κατοικεί στο ελάχιστο .  Ένα άλλο σημαντικό εύρημα που αποτύπωσε η έκθεση είναι ότι οι καταναλωτές δεν πιστεύουν ότι θα επιστρέψουν στους παλιούς τρόπους αγορών τους μόλις τελειώσει η πανδημία.

Στην έρευνα συμμετείχαν 8.600 άτομα από 22 περιοχές και το βασικό ερώτημα που τους τέθηκε ήταν εάν τους τελευταίους 12 μήνες, αγόρασαν  ρούχα, βιβλία και ηλεκτρονικά χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά κανάλια αγορών.

Περισσότερο από το 50% των παγκόσμιων καταναλωτών που απάντησαν στην έρευνα του Ιουνίου 2021 δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν ψηφιακές συσκευές για τις αγορές τους συχνότερα από ό, τι έπραξαν έξι μήνες νωρίτερα, όταν είχαν συμμετάσχει σε προηγούμενη έρευνα της PwC. Και πράγματι, η έκθεση διαπίστωσε ότι η χρήση smartphone για αγορές υπερδιπλασιάστηκαν έναντι του 2018. 

Φάρμακα και είδη παντοπωλείου κατά παραγγελία

Μια έρευνα στους Αμερικανούς καταναλωτές από την McKinsey & Company έδωσε μια πιο λεπτομερή ανάλυση της μετάβασης στα ψηφιακά κανάλια αγορών αλλά και των ειδών που αποκτούν οι καταναλωτές. Σύμφωνα με αυτή την έρευνα, αύξηση στις πωλήσεις από 15% έως 30% παρουσίασε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων με επικρατέστερα τα φάρμακα, τα είδη παντοπωλείου, τα είδη οικιακής χρήσης και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας.

Με τους καταναλωτές να ψωνίζουν από τους καναπέδες και το γραφείο τους στο σπίτι, μια άλλη τάση που επισημαίνεται από τη McKinsey είναι η σημαντική μείωση της εμπιστοσύνης στις μάρκες (brandes). Όπως αναφέρεται το 75% των καταναλωτών στις ΗΠΑ έχουν δοκιμάσει ένα νέο κανάλι αγορών και πάνω από το ένα τρίτο από αυτούς (36%) έχουν δοκιμάσει μια νέα μάρκα προϊόντος. Το 73% των καταναλωτών που έχουν δοκιμάσει μια διαφορετική μάρκα δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να αναζητούν νέες brandes και στο μέλλον.

To σίγουρο είναι, αναφέρει το δημοσίευμα, ότι η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αλλάξει ριζικά από την COVID-19. Η έρευνα επισημαίνει ότι αυτή η αλλαγή γίνεται μόνιμη, αφήνοντας στους εμπόρους λιανικής και τους κατασκευαστές την πρόκληση να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τους καταναλωτές μέσα από τα διάφορα αυτά κανάλια αγορών, όπου η αφοσίωση των πελατών είναι ακόμη δυσκολότερη.

Πηγές:
weforum

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Παράγοντες κατάθλιψης που έρχονται μεγαλώνοντας
Εντοπίστηκε κρούσμα πανώλης των αιγοπροβάτων και στην Καρδίτσα
Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα ηλιακά εγκαύματα