Υπολογίζεται ότι σχεδόν πέντε στους δέκα ανθρώπους εμφανίζουν κάποια αντίδραση από το γαστρεντερικό τους σύστημα σε ορισμένες τροφές. Η τροφική δυσανεξία εκδηλώνεται με φουσκώματα, δυσκοιλιότητα ακόμα και ημικρανία. Πολλοί υποστηρίζουν ότι η τροφική δυσανεξία ευθύνεται για την πρόσληψη βάρους.
Αυτό όμως δεν προκύπτει από επιστημονικά δεδομένα.
Με το τεστ δυσανεξίας διερευνάμε ποιες είναι οι 'ένοχες' τροφές οι οποίες όταν καταναλωθούν προκαλούν ενοχλητικά συμπτώματα από το γαστρεντερικό σύστημα. Επίσης μπορεί να αναδείξει τροφές οι οποίες ενδεχομένως να λειτουργούν ως πολλαπλασιαστής σε ήδη υπάρχοντα προβλήματα όπως οιδήματα, μείωση του μεταβολισμού, εύκολη κόπωση, κεφαλαλγία, διαταραχές στον ύπνο, και μείωση της ενεργητικότητας.
Η εξέταση είναι ανώδυνη και βασίζεται στη μέτρηση, δια μέσω ηλεκτροδίων, της βιοηλεκτρικής κατάστασης σε ορισμένα σημεία του βελονισμού. Η συσκευή λειτουργεί με επιστημονικό πρόγραμμα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και όλα τα δεδομένα, αποθηκεύονται, επεξεργάζονται αλλά και εκτυπώνονται όταν χρειαστεί.
Ο έλεγχος περιλαμβάνει έως 180 τροφές. Ο ειδικός διερευνά αν εμφανίζουμε ευαισθησία, υπερφόρτωση, δυσανεξία ή αλλεργία στα συστατικά τους. Αν τα αποτελέσματα δείξουν ότι πράγματι έχουμε δυσανεξία ή αλλεργία τότε συστήνεται να μην καταναλώνουμε τη συγκεκριμένη τροφή για περιορισμένο χρονικό διάστημα (έως 3 μήνες το ανώτερο).
Τα θρεπτικά συστατικά που 'χάνουμε' από το συγκεκριμένο τρόφιμο το αναπληρώνουμε από άλλα.
Για παράδειγμα, αν έχουμε δυσανεξία στο κίτρινο τυρί (πηγή ασβεστίου), αυξάνουμε την πρόσληψη πράσινων λαχανικών ώστε να λαμβάνουμε ημερησίως την απαραίτητη ποσότητα ασβεστίου.
Η απώλεια βάρους δεν σχετίζεται άμεσα με τη δυσανεξία. Όμως φαίνεται ότι αν τα αποτελέσματα ενός τεστ εφαρμοστούν σε ένα διαιτολόγιο μείωσης βάρους, τότε η απώλεια κιλών διευκολύνεται. Εντούτοις, δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής σαφή επιστημονικά δεδομένα που να τεκμηριώνουν αυτήν την άποψη.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Η υγρή βιοψία διευκολύνει τον έλεγχο του μελανώματος
Καμπάνια της Amgen για την LDL χοληστερόλη
Η Novartis στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων κατά 5% ετησίως έως το 2029