Ερευνητές εντόπισαν 10 νέες ποικιλομορφίες γονιδίων που σχετίζονται με το σάκχαρο αίματος ή τα επίπεδα ινσουλίνης, τα οποία πιστεύουν ότι μπορεί να οδηγήσουν σε νέες θεραπείες για τον διαβήτη τύπου 2.

Ο ερευνητής Dr. Jose Florez, του Γενικού Νοσοκομείου Μασαχουσέτης, δήλωσε ότι μόνο 4 ποικιλομορφίες γονιδίων είχαν συσχετιστεί στο παρελθόν με το μεταβολισμό της γλυκόζης και μόνο μια από αυτές ήταν γνωστό πως επηρέαζε τον διαβήτη 2.

Με τον εντοπισμό περισσότερων,  μπορούν να δουν καλύτερα την εικόνα.

Ο Florez εξήγησε ότι η ανεύρεση αυτών των νέων οδών μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση της ρύθμισης της γλυκόζης και στο διαχωρισμό μεταξύ φυσιολογικών και παθολογικών διακυμάνσεων της γλυκόζης, καθώς και να βοηθήσει στην ανάπτυξη νέων θεραπειών.

Η διεθνής ομάδα ερευνητών άρχισε την έρευνα αναλύοντας περίπου 2,5 εκατομμύρια ποικιλομορφίες γονιδίων από 21 έρευνες γονιδιώματος για ποικιλομορφίες που σχετίζονταν με τη γλυκόζη και τη ρύθμιση της ινσουλίνης σε περισσότερους από 46.000 ανθρώπους χωρίς διαβήτη.

Οι 25 περισσότερο υποσχόμενες ποικιλομορφίες ερευνήθηκαν περαιτέρω και περιορίστηκαν σε 10 που σχετίζονταν με τη γλυκόζη και τα επίπεδα ινσουλίνης και αύξαναν τον κίνδυνο διαβήτη.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι το γεγονός πως δεν αυξάνουν τον κίνδυνο διαβήτη όλα τα γονίδια που εμπλέκονται στην αύξηση των επιπέδων γλυκόζης υποδηλώνει ότι δεν είναι η αύξηση γλυκόζης ο πιό σημαντικός παράγοντας αλλά μάλλον ο τρόπος με τον οποίο αυξάνεται η γλυκόζη.

Είναι άλλο το να αυξάνεται η γλυκόζη ελαφρώς εντός του φυσιολογικού εύρους και άλλο να επηρεάζεται μια οδός που προοδευτικά οδηγεί στην αύξηση της γλυκόζης, τη βλάβη των β κυττάρων ή την αντίσταση στην ινσουλίνη-δηλαδή στο διαβήτη τύπου 2, κατέληξε ο Florez.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Nature Genetics’.

'Nature Genetics’.