Η έλλειψη χρημάτων μπορεί ενδεχομένως να αλλάξει, στην κυριολεξία, γονίδια που σχετίζονται με το άσθμα, σύμφωνα με Καναδούς ερευνητές.

Οι ερευνητές μελέτησαν κύτταρα του ανοσοποιητικού, τα Τ-λεμφοκύτταρα, σε 31 παιδιά, ηλικίας 9 έως 18 ετών, που έπασχαν από άσθμα. Τα Τ-κύτταρα παίζουν ρόλο στη φλεγμονή των αεραγωγών που εμφανίζεται σε κρίση άσθματος.

Τα μισά παιδιά που έλαβαν μέρος στην έρευνα προέρχονταν από φτωχές οικογένειες και τα μισά από εύπορες. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι γονίδια που ρυθμίζουν αντίδραση φλεγμονής ήταν περισσότερο ενεργά σε φτωχότερα παιδιά σε σχέση με τα παιδιά που προέρχονταν από εύπορες οικογένειες.

Στα γονίδια με αυξημένη δραστηριότητα περιλαμβάνονταν αυτά που εμπλέκονταν στην παραγωγή φλεγμονωδών χημικών που ονομάζονται κυτοκίνες, τα οποία εντείνουν την αντίδραση στρες και την επούλωση των πληγών. Τα πιο φτωχά παιδιά είχαν επίσης πιο σοβαρό άσθμα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου British Columbia, επίσης εντόπισαν διαφορές στα σινιάλα που σχετίζονταν με οδούς που ελέγχουν τη δραστηριότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού και τα οποία στοχεύονται από φάρμακα κατά του άσθματος.

Τα παιδιά που προέρχονταν από πιο εύπορες οικογένειες είχαν επιπλέον γονίδια που βοηθούν στον έλεγχο των αντιδράσεων φλεγμονής.

Αν και τα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνουν οριστικά συμπεράσματα σχετικά με την αιτία και το αποτέλεσμα, όσον αφορά το κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο και τη δραστηριότητα γονιδίου και άσθματος, σύμφωνα με τους ερευνητές τα ευρήματα ευθυγραμμίζονται με την υπόθεση ότι το μεγαλύτερο κοινωνικό περιβάλλον μπορεί να επηρεάσει και σε επίπεδο γονιδιώματος.

Υπέδειξαν επίσης ότι οι αρνητικές αντιλήψεις για το περιβάλλον κάποιου μπορεί ενδεχομένως να αλλάξουν τους βιολογικούς μηχανισμούς στον οργανισμό.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό 'Thorax.'