Η κοπιώδης άσκηση φαίνεται πως σταματά τον φυσιολογικό θάνατο των κυττάρων του οργανισμού, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα κύτταρα ανθρώπων που μόλις είχαν τρέξει μαραθώνιο δεν εισήλθαν σε απόπτωση-τον φυσιολογικό θάνατο των κυττάρων.

Η επικεφαλής της έρευνας, Gabriella Marfe, από το πανεπιστήμιο της Ρώμης, δήλωσε ότι η απόπτωση αποτελεί φυσιολογικό μηχανισμό που εξαρτάται από ποικιλία σημάτων, πολλά από τα οποία μπορεί να επηρεαστούν από την έντονη άσκηση.

Η έρευνα έδειξε για πρώτη φορά ότι η άσκηση επηρεάζει την έκφραση των πρωτεϊνών της οικογένειας σιρτουίνης, που μπορεί να είναι σημαντικοί ρυθμιστές της άσκησης.

Η Marfe έλαβε δείγμα αίματος από 10 άντρες αθλητές που έλαβαν μέρος σε αγώνα 42 χιλιομέτρων και ανακάλυψε μια αλλαγή στην ισορροπία μεταξύ της έκφρασης γονιδίων απόπτωσης πριν και μετά τον αγώνα.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι πρωτεΐνες της οικογένειας σιρτουίνης μπορεί ενδεχομένως να παίζουν προστατευτικό ρόλο στην πρόληψη κυτταρικού θανάτου μέσω της άσκησης,

Αν δεν έχετε προπονηθεί να είστε προσεκτικοί όταν βγείτε για τρέξιμο, δήλωσε η Marfe. Οι αγύμναστοι ερασιτέχνες αθλητές συχνά ασκούνται έντονα χωρίς καθοδήγηση από επαγγελματία. Τέτοια εξαντλητική και έντονη άσκηση μπορεί να αποβεί βλαβερή για την υγεία, δήλωσε η ερευνήτρια.

Για να πετύχει κάποιος ωφέλιμα αποτελέσματα οι ερευνητές συνιστούν η άσκηση να αποτελεί μέρος μακροχρόνιου προγράμματος, με ιατρική συμβουλή και επίβλεψη από ειδικό.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘BMC Physiology.’