Οι ασθενείς με διαβήτη τύπου ΙΙ είναι πιθανό να προσβληθούν και από τη νόσο του Πάρκινσον, σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας μελέτης που πραγματοποίησαν Φιλανδοί ερευνητές και δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Diabetes Care’.

Τα αίτια είναι ακόμα άγνωστα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι ασθενείς με διαβήτη ΙΙ παρουσίασαν αυξημένες πιθανότητες κατά 83% για εμφάνιση Πάρκινσον σε πιο μεγάλη ηλικία, σε σύγκριση με το γενικό πληθυσμό. Ο κίνδυνος ήταν παρόμοιος για τους άντρες και τις γυναίκες και ανεξάρτητος από άλλους παράγοντες.

Όπως δήλωσαν οι ερευνητές, ο διαβήτης ενδέχεται να οδηγεί στη νόσο του Πάρκινσον, μερικώς, λόγω του αυξημένου βάρους του ασθενούς. Η παχυσαρκία και η έλλειψη άσκησης είναι επιβαρυντικοί παράγοντες για την εμφάνιση διαβήτη, μιας ασθένειας που έχει εξελιχθεί σε σύγχρονη μάστιγα.

Οι επιπλοκές του διαβήτη περιλαμβάνουν απώλεια όρασης, ακρωτηριασμούς, καρδιοπάθειες και πρόωρη θνησιμότητα. Η ασθένεια του Πάρκινσον εκδηλώνεται με κινητικά προβλήματα που προκύπτουν από την καταστροφή εγκεφαλικών κυττάρων.

Συχνά εμφανίζονται πρώτα τα συμπτώματα του τρόμου και στη συνέχεια , στην ανίατη αυτή ασθένεια ακολουθεί η παράλυση και ο θάνατος. Μόνο στις ΗΠΑ η νόσος του Πάρκινσον αφορά 1 εκατομμύριο ανθρώπους. Τα αίτια είναι ακόμα άγνωστα ενώ θεωρείται πιθανό σε ορισμένες περιπτώσεις να προκαλείται από έκθεση σε χημικές ουσίες.

Ο ερευνητής Gang Hu του National Public Health Institute στο Ελσίνκι της Φινλανδίας εξέτασε στοιχεία 51.552 αντρών και γυναικών ηλικίας 25 έως 74 ετών, για διάστημα 18 χρόνων. Στην αρχή της έρευνας κανείς δεν είχε εμφανίσει τη νόσο του Πάρκινσον.

Στη λήξη, 600 άτομα από το δείγμα ασθένησαν από Πάρκινσον.

Όπως δήλωσαν οι ερευνητές, οι οποίοι θεωρούν ότι η σχέση μεταξύ των δυο ασθενειών θα πρέπει να ερευνηθεί περαιτέρω, όσοι προσβλήθηκαν από Πάρκινσον εμφάνιζαν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν προσβληθεί και από διαβήτη.

′Diabetes Care′