Το μαγείρεμα του κρέατος στο φούρνο, το γκριλ ή το τηγάνι παράγει χημικές ουσίες που μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας, υποδεικνύουν Αμερικανοί ερευνητές.

Τροφές που περιέχουν τελικά προϊόντα προχωρημένης γλυκοζυλίωσης, (AGE) έχουν συνδεθεί με νόσους όπως ο διαβήτης τύπου 2.
Οι ουσίες AGE δημιουργούνται όταν πρωτεΐνες ή λιπαρά αντιδρούν με τα σάκχαρα. Αυτό μπορεί να δημιουργηθεί φυσιολογικά και κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος.

Ερευνητές του Mount Sinai, στη Νέα Υόρκη, δοκίμασαν την επίδραση των AGE σε ποντικούς και ανθρώπους.

Πειράματα που πραγματοποιήθηκαν σε πειραματόζωα και δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Proceedings of the National Academy of Sciences’, έδειξαν ότι μια διατροφή πλούσια σε τελικά προϊόντα προχωρημένης γλυκοζυλίωσης, επηρεάζει τη χημεία του εγκεφάλου.

Τέτοια διατροφή οδηγεί σε συσσώρευση πρωτεΐνης β- αμυλοειδούς, που συνδέεται με τη νόσο Alzheimer. Ποντικοί που ακολουθούσαν διατροφή με χαμηλά επίπεδα AGE μπορούσαν να εμποδίσουν την παραγωγή της β -αμυλοειδούς.

Οι ποντικοί είχαν χειρότερη απόδοση σε σωματικές και νοητικές εργασίες μετά από διατροφή πλούσια σε τελικά προϊόντα προχωρημένης γλυκοζυλίωσης.

Ανάλυση που πραγματοποιήθηκε σε ανθρώπους άνω των 60 ετών υπέδειξε σχέση μεταξύ υψηλών επιπέδων AGE στο αίμα και νοητικής εξασθένησης.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι η άνοια που σχετίζεται με την ηλικία μπορεί να οφείλεται σε υψηλά επίπεδα ουσιών AGE στις τροφές. Η μείωση της κατανάλωσής τους είναι εφικτή και μπορεί ενδεχομένως να αποτελέσει αποτελεσματική στρατηγική αντιμετώπισης της νόσου.

Ειδικοί δήλωσαν ότι τα αποτελέσματα είναι ενδιαφέροντα αλλά δεν παρέχουν απόλυτες απαντήσεις.

‘Proceedings of the National Academy of Sciences’.

Τα ρόδια καθυστερούν την απώλεια όρασης που σχετίζεται με την ηλικία