Ερευνητές του University of Manchester, ανέπτυξαν νέο φάρμακο που θα μπορούσε πιθανόν να αποκαταστήσει την εγκεφαλική βλάβη σε ασθενείς με εγκεφαλικό επεισόδιο.

Μπορεί πιθανόν να μειώσει τον αριθμό των νευρώνων που καταστρέφονται από την πάθηση και να συμβάλλει στην αποκατάσταση της βλάβης σε ορισμένο βαθμό.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι σε τρωκτικά με εγκεφαλικό επεισόδιο, αγωγή με το αντιφλεγμονώδες φάρμακο IL-1Ra όχι μόνο μπορεί να περιορίσει το θάνατο των υπαρχόντων νευρώνων αλλά να προάγει τη γέννηση νέων.

Τα νέα εγκεφαλικά κύτταρα εκτιμάται ότι συμβάλλουν στην αποκατάσταση της λειτουργίας σε περιοχές που έχουν υποστεί βλάβη από το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η χρήση του IL-1Ra όχι μόνο περιορίζει την αρχική βλάβη στους νευρώνες αλλά επίσης βοηθά τον εγκέφαλο να αποκατασταθεί μακροπρόθεσμα μέσω της δημιουργίας νέων νευρώνων.

Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι η αγωγή με IL-1Ra βοηθά τρωκτικά να ανακτούν τις κινητικές ικανότητες που χάθηκαν μετά από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο. Κλινικές δοκιμές αρχικού σταδίου σε ανθρώπους με την πάθηση, επίσης υπέδειξαν ότι το IL-1Ra θα μπορούσε να είναι ωφέλιμο.

Ο Stuart Allan, του University of Manchester δήλωσε ότι τα αποτελέσματα στηρίζουν περισσότερο τη χρήση του IL-1Ra στην αντιμετώπιση του εγκεφαλικού επεισοδίου. Ωστόσο, είναι αναγκαίες περαιτέρω μεγάλες δοκιμές.

Ήδη έχει λάβει άδεια το φάρμακο για χρήση σε ορισμένες παθήσεις, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Brain, Behaviour and Immunity.

Brain, Behaviour and Immunity.

Άδ. Γεωργιάδης: Μείωση δαπανών 1,5% στα νοσοκομεία, με αύξηση αποδοτικότητας