Η πιο συνήθης μορφή άνοιας μπορεί ενδεχομένως να σχετίζεται στενά με άλλη συνήθη νόσο της προχωρημένης ηλικίας, του διαβήτη τύπου ΙΙ, σύμφωνα με επιστήμονες.

Η αντιμετώπιση της νόσου Alzheimer με ινσουλίνη ή με φάρμακα που ενισχύουν την επίδρασή της μπορεί πιθανόν να βοηθήσουν τους ασθενείς, θεωρούν επιστήμονες.

Όπως αναφέρεται στο περιοδικό ‘Proceedings of the National Academy of Sciences΄η ινσουλίνη ενδεχομένως θα μπορούσε να προστατεύσει από τη βλάβη στα κύτταρα του εγκεφάλου που είναι σημαντικά για τη μνήμη.

Η σχέση μεταξύ ινσουλίνης και νόσου του εγκεφάλου διερευνάται αφού γιατροί ανακάλυψαν ενδείξεις ότι η ορμόνη ήταν ενεργή εκεί.

Η νέα έρευνα που έγινε από τα Πανεπιστήμια Northwestern των ΗΠΑ και Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας διερεύνησε την επίδραση της ινσουλίνης στις πρωτεΐνες ADDL που συσσωρεύονται στον εγκέφαλο ασθενών με τη νόσο και προκαλούν βλάβη.

Οι ερευνητές έλαβαν νευρώνες από τον ιππόκαμπο, οι οποίοι αντιμετωπίστηκαν με ινσουλίνη και ροζιγλιταζόνη, φάρμακο που δίδεται σε ασθενείς με διαβήτη τύπου ΙΙ για να αυξήσει την επίδραση της ορμόνης στα κύτταρα. Στη συνέχεια, τα κύτταρα ήταν πολύ λιγότερο ευάλωτα σε βλάβη όταν εκτέθηκαν σε ADDL, υποδεικνύοντας ότι η ινσουλίνη ήταν ικανή να μπλοκάρει τις επιπτώσεις της.

Ο Καθηγητής William Klein, από το Northwestern, δήλωσε ότι φάρμακα που ενισχύουν την ευαισθησία του εγκεφάλου στην ινσουλίνη ενδεχομένως θα μπορούσαν να ανοίξουν νέους δρόμους στην αντιμετώπιση του Alzheimer.

Όπως δήλωσε, η ευαισθησία στην ινσουλίνη μπορεί να μειωθεί με το πέρασμα των χρόνων, αποτελώντας καινούργιο παράγοντα κινδύνου για το Alzheimer. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η ενίσχυση της ινσουλίνης μπορεί να προστατεύσει τους νευρώνες από βλάβη.

Ο Καθηγητής Sergio Ferreira, από το Ρίο ντε Τζανέιρο, δήλωσε πως η αναγνώριση ότι το Alzheimer είναι μορφή διαβήτη του εγκεφάλου δείχνει το δρόμο για νέες ανακαλύψεις που μπορεί τελικά να οδηγήσουν σε αλλαγή του τρόπου αντιμετώπισης της νόσου.

‘Proceedings of the National Academy of Sciences΄.

Ποια είναι τα οφέλη του ανανά στην υγεία