Στην ηλικία των 5 ετών το παιδί σας πρέπει να …
- προσδιορίζει τα αντικείμενα σύμφωνα με την χρήση τους (τρως με ένα πιρούνι) και μπορεί να πει από τι είναι φτιαγμένα.
- γνωρίζει τις σχέσεις του χώρου όπως ‘πάνω’, ‘πίσω’, ‘μακριά’ και ‘κοντά’.
- γνωρίζει την διεύθυνσή του.
- αναγνωρίζει τα κέρματα.
- σχηματίζει προτάσεις 5-6 λέξεων.
- έχει ένα λεξιλόγιο 2.000 περίπου λέξεων.
- χρησιμοποιεί τα αντίθετα όπως, ‘μικρό-μεγάλο’ και ‘μαλακό-σκληρό’.
- καταλαβαίνει το ‘ίδιο’ και ‘διαφορετικό’.
- μετράει 10 αντικείμενα.
- χρησιμοποιεί μέλλοντα, ενεστώτα και αόριστο χρόνο.
- μπορεί να τελειώσει μια ιστορία που εσείς του έχετε αρχίσει.
- παραμένει προσηλωμένο σε μια δραστηριότητα για 12-13 λεπτά.
- ρωτάει για πληροφορίες.
- ξεχωρίζει το αριστερό από το δεξί του χέρι αλλά όχι των άλλων.
- χρησιμοποιεί πολύπλοκες προτάσεις, μερικές από τις οποίες μπορεί να είναι επεξηγηματικές, π.χ. ‘εγώ μπορώ να μπω μέσα στο σπίτι, αφού πρώτα βγάλω τα λασπωμένα μου παπούτσια’.
® Απαγορεύεται η ολική ή η μερική αναπαραγωγή του κειμένου, χωρίς την προηγούμενη έγκριση του Συγγραφέα.
Πηγές:
© 1987 Mary Brook & Deedra Engmann-Hartung
Ειδήσεις υγείας σήμερα
ECDC: Τι συμβαίνει με την ιλαρά στην Ευρώπη - Τα κρούσματα στην Ελλάδα
Ελληνική μελέτη αναδεικνύει το υψηλό φορτίο της νόσου στους ασθενείς με ΙΦΝΕ, παρά τη βιολογική θεραπεία
Πρόσκληση 2ης ΥΠΕ για ενίσχυση των δομών Υγείας με γιατρούς την περίοδο του Πάσχα