H Κομισιόν δημοσίευσε  πριν από λίγες ημέρες τις εκθέσεις των Google, Facebook, Microsoft, TikTok και Twitter σχετικά με τα μέτρα που έλαβαν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2021 κατά της παραπληροφόρησης για τον κορονοϊό, ως υπογράφοντα μέρη του κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση.

Να σημειωθεί εδώ για την ιστορία ότι οι διαδικτυακές πλατφόρμες, τα κορυφαία κοινωνικά δίκτυα, οι διαφημιζόμενοι και ο κλάδος της διαφήμισης συμφώνησαν το 2018 σε έναν κώδικα δεοντολογίας  για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης.

Σε ότι αφορά τον κώδικα για την παραπληροφόρηση, ήταν η πρώτη φορά παγκοσμίως που η βιομηχανία συμφώνησε, σε εθελοντική βάση, σε πρότυπα αυτορρύθμισης για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.

Αποσκοπούσε στην επίτευξη των στόχων που καθορίζονται στην ανακοίνωση της Κομισιόν που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2018, καθορίζοντας ένα ευρύ φάσμα δεσμεύσεων, από τη διαφάνεια στην πολιτική διαφήμιση έως το κλείσιμο ψεύτικων λογαριασμών και τη δαιμονοποίηση των πωλητών παραπληροφόρησης.

Περιελάμβανε επί του προκειμένου σχετικό  παράρτημα στο οποίο προσδιορίζονται οι βέλτιστες πρακτικές που θα εφαρμόζουν οι υπογράφοντες για την υλοποίηση των δεσμεύσεων τους.

Ο Κώδικας δεοντολογίας υπογράφηκε από τις διαδικτυακές πλατφόρμες Facebook, Google και Twitter, Mozilla, καθώς και από διαφημιζόμενους και τμήματα της διαφημιστικής βιομηχανίας τον Οκτώβριο του 2018.

Το πρόγραμμα της Κομισιόν για την παρακολούθηση της παραπληροφόρησης για τον κορωνοϊό παρατάθηκε έως το τέλος του 2021 και οι εκθέσεις δημοσιεύονται πλέον κάθε δύο μήνες.

Στις νέες τους εκθέσεις, όπως προαναφέρθηκε, το TikTok έκανε σαφές ότι τα βίντεο με ετικέτα για το εμβόλιο, η οποία τοποθετείται στα κανάλια του στην Ευρώπη, τριπλασιάστηκαν από 90.000 τον Οκτώβριο σε 266.000 τον Δεκέμβριο.

Η Google επικαιροποίησε τους πίνακες αναζήτησης πληροφοριών σχετικά με τον εμβολιασμό κατά της νόσου COVID-19 που είναι διαθέσιμοι και στις 27 χώρες, ενώ έχει αρχίσει να παρέχει πληροφορίες και σχετικά με τον εμβολιασμό των παιδιών.

Το Facebook αφαίρεσε ένα δίκτυο παραπληροφόρησης και παρενόχλησης που απευθυνόταν σε επαγγελματίες του τομέα της υγείας, δημοσιογράφους και εκλεγμένους αξιωματούχους,  το οποίο τελούσε υπό τη διαχείριση ενός κινήματος συνωμοσίας κατά του εμβολιασμού.

Η Microsoft επέτρεψε ορισμένες διαφημίσεις εμβολίων από τις δημόσιες αρχές στο πλαίσιο των επικαιροποιημένων πολιτικών της, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα περίπου 733.000 θεάσεις στην ΕΕ μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου.

Τέλος, το Twitter ανέφερε επικαιροποιήσεις στον σχεδιασμό των ετικετών για τα παραπλανητικά τουίτ που σχετίζονται με τον κορονοϊό και τα εμβόλια, ώστε να διευκολύνεται ο εντοπισμός τους.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
'Όταν προσβάλλει η φράση του γιατρού "τα συμπτώματα είναι σημάδια γήρατος"
Ανατροπή: Τα κατοικίδια δεν ωφελούν απαραίτητα την ψυχική υγεία [μελέτη]
Διαδικτυακή συνάντηση του Προέδρου της Ελιτούρ Γ. Πατούλη με το IVF Cluster