Με τη συμμετοχή και ιδιωτών γιατρών, ξεκινά την 1η Φεβρουαρίου η λειτουργία της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr για ηλεκτρονικά ραντεβού με γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων και εργασιακών σχέσεων.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης το μέτρο θα λειτουργήσει παράλληλα με τη δυνατότητα ραντεβού μέσω τηλεφώνου για όσους δεν μπορούν ή δεν επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν υπολογιστή ή κινητό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, στην πλατφόρμα θα ενταχθούν 5.000 - 6.000 γιατροί Κέντρων Υγείας, 1.300 προσωπικοί γιατροί, 3.500 συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ όσοι ιδιώτες επιθυμούν.

Το σύστημα, δε, καλύπτει περίπου 6 εκατομμύρια ραντεβού σε ετήσια βάση.

Οι ασθενείς θα μπορούν να διακρίνουν σε ποια κατηγορία ανήκει ο γιατρός με τον οποίο επιθυμούν να κλείσουν ραντεβού, ενώ το σύστημα θα βγάζει αυτόματα τον προσωπικό γιατρό σε όσους πολίτες τον έχουν δηλώσει.

Σε δεύτερο χρόνο, θα ενταχθούν στην εφαρμογή και νοσοκομειακοί γιατροί, οι οποίοι πραγματοποιούν απογευματινά ιατρεία.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, στην πλατφόρμα "finddoctors.gov.gr" μπαίνεις με τους κωδικούς TAXIS, διαλέγεις τι γιατρό θέλεις, σε ποια περιοχή θέλεις να πας ή βάζεις εσύ την διεύθυνση σου και σου βρίσκει τον κοντινότερο.

Το σύστημα σου βγάζει αυτόματα το πιο κοντινό ελεύθερο ραντεβού, το κλικάρεις και κλείνεις το ραντεβού σου επιτόπου ηλεκτρονικά.

Δηλώσεις

Για τη λειτουργία της εφαρμογής, ο υπουργός Υγείας δήλωσε:

"Τα ηλεκτρονικά ραντεβού δεν είναι κάτι καινούργιο, υπήρχαν ήδη από το 2014. Το 2015 μπήκαν σε πλήρη λειτουργία και συνεχίστηκαν μέχρι σήμερα.

Τώρα, εμείς προσθέτουμε στη λειτουργία αυτή όλες τις δημόσιες δομές, τους συμβεβλημένους γιατρούς με τον ΕΟΠΥΥ και τους ιδιώτες γιατρούς οι οποίοι θέλουν να μπουν στο σύστημα.

Να περάσουμε λίγο στα πολιτικά ζητήματα που προέκυψαν. Βγήκε μία δριμεία ανακοίνωση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου ότι 'αιφνιδιαστικά τέλος του χρόνου ο ΕΟΠΥΥ αποφάσισε να τους πει ότι από τις αρχές του χρόνου θα είναι υποχρεωτική η εφαρμογή της πλατφόρμας'. Έλαβα την πολιτική απόφαση και μετέφερα την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου για 1η Φεβρουαρίου, γιατί δεν θέλω μία τόσο ωραία μεταρρύθμιση, που σκοπό έχει να κάνει την εξεύρεση ραντεβού για τον ασθενή εύκολη, να την καταστήσουμε πάλι ένα αντικείμενο καβγά με τους συνδικαλιστές.

Όσον αφορά στο ερώτημα που προέκυψε από τη δημοσιογραφική έρευνα αν 'ένας ηλικιωμένος που αδυνατεί να μπει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα μπορεί να συνεχίσει να κλείνει τηλεφωνικό ραντεβού', η απάντηση είναι, ναι. Δεν καταργείται το τηλεφωνικό ραντεβού. Όποιος θέλει να κλείσει τηλεφωνικά το ραντεβού του με τον γιατρό του θα το κλείνει τηλεφωνικά. Αυτό που αλλάζει είναι ότι ο γιατρός εφόσον κλείσει τηλεφωνικά ένα ραντεβού υποχρεούται να το περάσει στην πλατφόρμα, γιατί αν δεν το περάσει στην πλατφόρμα δεν θα πληρωθεί".

Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα δήλωσε:

"Το σύστημα των ραντεβού λειτουργεί πολλά χρόνια. Το θέμα είναι ότι δεν είναι ένα σύστημα το οποίο απλά λειτουργεί και το αφήνουμε να λειτουργεί ως έχει, αλλά κάθε φορά το βελτιώνουμε είτε τεχνολογικά είτε με καινούριες υπηρεσίες. Τα τελευταία χρόνια έχουμε ενσωματώσει όλα τα διαθέσιμα ραντεβού των μονάδων υγείας και τώρα ενσωματώνονται και τα διαθέσιμα ραντεβού των γιατρών του ΕΟΠΥΥ, έτσι ώστε ο πολίτης να μπορεί εύκολα να βρει ραντεβού για οποιαδήποτε ειδικότητα χρειάζεται στο δημόσιο σύστημα υγείας.

Βελτιστοποιήθηκε και το τεχνολογικό κομμάτι του κλεισίματος ραντεβού και ακολούθησε ένας πολύ πιο εύχρηστος και γρήγορος τρόπος ανεύρεσης των ραντεβού για να είναι πιο φιλικό προς τον χρήστη. Το ίδιο το σύστημα και τα ραντεβού, αυτά που έχουν κλειστεί, είναι διαθέσιμα και στο προσωπικό κινητό του πολίτη. Και προχωράμε συνεχώς να κάνουμε όλη αυτή την εμπειρία ακόμα πιο φιλική και πιο γρήγορη".

Δημ.Κ. 

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ο εθελοντισμός ωφελεί την ψυχική υγεία των ηλικιωμένων [μελέτη]
Κόπωση και εγκυμοσύνη: Μια ιδιαίτερη σχέση
Η J&J εξαγοράζει την Intra-Cellular