Φυσική χημική ουσία που βρίσκεται στις μπανάνες μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει στην προστασία των γυναικών από τη μετάδοση του ιού HIV, ανακοίνωσαν Αμερικανοί ερευνητές.

Σε πειράματα που έγιναν στο εργαστήριο, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μια λεκτίνη που ονομάζεται BanLec, ήταν το ίδιο ισχυρή με δυο τρέχοντα φάρμακα για τον ιό του HIV. Οι λεκτίνες-πρωτεΐνες που βρίσκονται στα φυτά-μπορούν να εντοπίσουν και να επικολληθούν σε ξένους εισβολείς.

Όταν επικολλάται στην πρωτεΐνη gp120, του ιού HIV, η BanLec μπλοκάρει την είσοδο του ιού στον οργανισμό.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Journal of Biological Chemistry’ και υποδεικνύουν ότι το BanLec θα μπορούσε να αποτελέσει λιγότερο ακριβό και πολύ αποτελεσματικό συστατικό κολπικών μικροβιοκτόνων, σύμφωνα με τους ερευνητές της Ιατρικής σχολής του Michigan.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Michael D. Swanson, δήλωσε ότι το πρόβλημα με ορισμένα φάρμακα κατά του HIV είναι πως ο ιός μεταλλάσσεται και γίνεται ανθεκτικός, κάτι που δυσκολεύει από την παρουσία λεκτινών. Πρόσθεσε ότι οι λεκτίνες μπορούν να ενωθούν με τα σάκχαρα που βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία του HIV και θεωρητικά θα απαιτούνται πολλές μεταλλάξεις του ιού για να τις προσπεράσει.

‘Journal of Biological Chemistry’.

Τα ρόδια καθυστερούν την απώλεια όρασης που σχετίζεται με την ηλικία