Ερευνητές εντόπισαν μια άγνωστη οδό μέσω της οποίας οι γυναίκες μολύνονται με τον ιό του AIDS, HIV.

Ο ιός HIV μπορεί να διασπάσει και να εισβάλει στο φράγμα των επιθηλιακών κυττάρων (που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει τη μόλυνση) στην εντερική και αναπαραγωγική οδό κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής επαφής, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘PLoS Pathogens.’

Πριν την παρούσα έρευνα, πολλοί επιστήμονες πίστευαν ότι ο ιός εισβάλλει στο αναπαραγωγικό σύστημα της γυναίκας μετά από αμυχή. Πρόκειται για την πρώτη φορά που οι ερευνητές ενοχοποιούν τον ίδιο τον ιό σαν πιθανό υπεύθυνο.

Η εξουδετέρωση της προστασίας φαίνεται πως προκαλείται από παράγοντες φλεγμονής που προέρχονται από τη σύζευξη του ιού με τα επιθηλιακά κύτταρα. Οι στενοί δεσμοί μεταξύ των προστατευτικών κυττάρων καταστρέφονται και ο ιός έχει πρόσβαση στο εσωτερικό του οργανισμού μολύνοντας τα κύτταρα του ανοσοποιητικού, εξηγούν οι Καναδοί ερευνητές.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Charu Kaushic, από το Πανεπιστήμιο McMaster στο Οντάριο, δήλωσε ότι πρόκειται για σημαντικό βήμα που καθορίζει την κατεύθυνση των στρατηγικών πρόληψης. Αντί να προσπαθήσουν να σταματήσουν τον HIV από τη μόλυνση των κυττάρων του προστατευτικού φράγματος, οι επιστήμονες θα πρέπει να σκεφτούν τρόπους για να σταματήσουν τον ιό από την επίθεση στα επιθηλιακά κύτταρα.

Οι γυναίκες αποτελούν το ήμισυ των 40 εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν μολυνθεί από τον ιό HIV παγκοσμίως.

‘PLoS Pathogens.’