Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά βλαστικά κύτταρα από ένα είδος της νόσου Πάρκινσον που έχει την ταχύτερη εξέλιξη.

Ερευνητές, με επικεφαλής ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, χρησιμοποίησαν δείγματα δέρματος από ασθενή που έπασχε από τη νόσο, για να δημιουργήσουν νευρώνες.

Η εξέλιξη θα μπορούσε να βοηθήσει τους επιστήμονες να εντοπίσουν γιατί πεθαίνουν ορισμένοι νευρώνες. Επίσης θα καταστήσει ευκολότερη τη δοκιμή νέων φαρμάκων που θα μπορούσαν να επιβραδύνουν ή να σταματήσουν την εξέλιξη της νόσου.

Οι ερευνητές, που εργάστηκαν σε συνεργασία με το University College London, κατάφεραν να δημιουργήσουν νευρώνες που επηρεάστηκαν από τη νόσο, χρησιμοποιώντας δείγματα από δερματικά κύτταρα.

Στόχος είναι να βρεθούν τελικά φάρμακα που θα μπορούν να εμποδίσουν το θάνατο των νευρώνων, τα οποία καταστρέφονται λόγω της νόσου.

Ο Dr Tilo Kunath, δήλωσε ότι τα φάρμακα κατά της νόσου Πάρκινσον ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της νόσου. Πρόσθεσε ότι η αναπαραγωγή της νόσου στο εργαστήριο με αληθινούς νευρώνες με Πάρκινσον επιτρέπει στους ερευνητές να δοκιμάσουν φάρμακα που μπορεί να επιβραδύνουν ή να αναστρέψουν τη νόσο.

Η έρευνα, πρόσθεσε, παρέχει ιδανική πλατφόρμα να αποκτηθούν νέα στοιχεία για τη νόσο και ανοίγει νέους δρόμους στην έρευνα για την ανακάλυψη φαρμάκων.

Δημιουργήθηκαν νευρώνες από ασθενή που έπασχε από ένα είδος της νόσου που εξελίσσεται γρήγορα και μπορεί να διαγνωστεί στην ηλικία των 30 ετών.

Άνθρωποι με αυτού του είδους τη νόσο Πάρκινσον έχουν διπλάσια από τα γονίδια που παράγουν μια πρωτεΐνη (άλφα συνουκλεΐνη) σε σχέση με το γενικό πληθυσμό.

Αν και το συγκεκριμένο είδος είναι σπάνιο, η πρωτεΐνη που εμπλέκεται συνδέεται με σχεδόν όλα τα είδη της νόσου.

O Dr Michael Devine, δήλωσε ότι η κατανόηση του συγκεκριμένου είδους της νόσου θα δώσει στοιχεία για τα διάφορα είδη της.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Nature Communications’.

‘Nature Communications’.