Ερευνητές ελπίζουν ότι η διάγνωση της κατάθλιψης σύντομα θα είναι ενδεχομένως το ίδιο εύκολη με τη διάγνωση της υψηλής χοληστερόλης. Νέα έρευνα περιγράφει εξέταση αίματος που εντόπισε την κατάθλιψη σε εφήβους.

Αναπτύχθηκε από ερευνητή του Northwestern School of Medicine στο Σικάγο και στοχεύει να αντικαταστήσει την υπάρχουσα μέθοδο διάγνωσης της κατάθλιψης που ζητά από τους ασθενείς να θυμηθούν τα συμπτώματά τους. Οι ερευνητές δηλώνουν ότι το νέο τεστ θα μπορούσε να διαχωρίζει είδη κατάθλιψης αυξάνοντας τις ελπίδες για περισσότερο εξατομικευμένες αγωγές.

Η ερευνήτρια Dr. Eva Redei, του Northwestern University Feinberg School of Medicine, δήλωσε ότι η κατάθλιψη αντιμετωπίζεται με αμβλύ όργανο. Είναι σαν να αντιμετωπίζουμε τον διαβήτη 1 και 2 με τον ίδιο τρόπο. Πρέπει να βελτιωθούμε.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Translational Psychiatry.'

Η εφηβεία είναι η κύρια περίοδος για την έναρξη της κατάθλιψης. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ποσοστά διαταραχών σοβαρής κατάθλιψης αυξάνονται από 2 έως 4% σε παιδιά πριν την εφηβεία σε 10 έως 20% στην προχωρημένη εφηβεία.

Οι θλιμμένοι έφηβοι που δεν έχουν αντιμετωπιστεί αυξάνουν τον κίνδυνο για χρήση ουσιών, κοινωνικών δυσκολιών, σωματική νόσο και αυτοκτονία. Για αυτό είναι τόσο σημαντικό να έχουμε έγκαιρη και ακριβή διάγνωση, αναφέρουν οι ερευνητές.

Αυτή είναι η γενιά, η ηλικιακή ομάδα που χρειάζεται την περισσότερη βοήθεια, δήλωσε η Redei.
Η ομάδα εστίασε σε 14 εφήβους με μη αντιμετωπίσιμη μείζονα κατάθλιψη και 14 εφήβους που δεν έπασχαν από κατάθλιψη, μεταξύ 15 και 19 ετών.

Οι ερευνητές χορήγησαν την εξέταση ερευνώντας για 26 γενετικούς δείκτες που είχαν εντοπιστεί από προηγούμενες έρευνες σε ποντίκια. Συγκρίνοντας εφήβους με κατάθλιψη με εφήβους που δεν εμφάνιζαν τη νόσο, οι ερευνητές εντόπισαν ότι 11 από τους δείκτες μπορεί ενδεχομένως να συνδέονται με την κατάθλιψη.

Η Redei δήλωσε ότι αυτά τα 11 γονίδια είναι μάλλον η κορυφή του παγόβουνου επειδή η κατάθλιψη είναι πολύπλοκη νόσος. Ωστόσο αποτελεί αρχή σε μεγαλύτερο φαινόμενο που πρέπει να διερευνηθεί. Υποδεικνύει σαφώς ότι μπορούμε να διαγνώσουμε από το αίμα και να δημιουργήσουμε διαγνωστικό τεστ αίματος για την κατάθλιψη.

Πιο στενή ματιά έδειξε ότι 18 από τους 26 δείκτες ξεχώρισαν μεταξύ της μείζονος κατάθλιψης και μιας υποομάδας της διαταραχής, μείζονος κατάθλιψης με άγχος. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερο συγκεκριμένες αγωγές, δήλωσαν οι ερευνητές.

Ο Dr. Michael Thase, του University of Pennsylvania Perelman School of Medicine, δήλωσε ότι αν και δοκιμάστηκε σε εφήβους, το τεστ θα μπορούσε να βοηθήσει ενήλικες.
Πρόκειται για πολύ ενδιαφέρουσα αρχική έρευνα που θα μπορούσε να υποδεικνύει την ανάπτυξη όχι μόνο βιοδεικτών αλλά να βοηθήσει με τον εντοπισμό νέων γονιδίων που εμπλέκονται με την έκφραση της κοινής νόσου, δήλωσε ο Thase.

Αυτό δυνητικά θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες αγωγές.

Ο Dr. Alexander B. Niculescu, III, του Indiana University School of Medicine, υποβίβασε τις εφαρμογές της έρευνας λέγοντας ότι χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί να μην φτάσουμε σε συμπεράσματα με βάση μικρό αριθμό συμμετεχόντων, προσθέτοντας ότι δείκτες στο αίμα για την κατάθλιψη μπορεί να ποικίλλουν σε μεγαλύτερο πληθυσμό.

Η Redei ωστόσο ελπίζει ότι μια εξέταση αίματος θα μπορούσε να νομιμοποιήσει διάγνωση κατάθλιψης για ορισμένους σκεπτικιστές. Δήλωσε ότι όλοι, όπως και οι γονείς, είναι προσεκτικοί για τη θεραπεία και παραμένει κοινωνικό στίγμα για την κατάθλιψη, που στον κόσμο των εφήβων και της πίεσης από τους συνομηλίκους είναι ακόμα περισσότερο λυπηρό.

Όταν κάποιος μπορεί αντικειμενικά να διαγνώσει την κατάθλιψη όπως την υπέρταση, το στίγμα πιθανόν θα εξαφανιστεί.

'Translational Psychiatry.'

Σπονδυλική Στήλη: Γιατί να επιλέξετε την ενδοσκοπική χειρουργική;
Διεθνής έρευνα σε 12 εκατομμύρια άτομα: Καλύτερη για την υγεία η μεσογειακή διατροφή