Κινέζοι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν μόριο που μπλοκάρει τον ιό HIV, που θα μπορούσε να αναπτυχθεί σε γέλη για τον περιορισμό της μετάδοσης του AIDS μέσω της σεξουαλικής επαφής.

Ερευνητές του πανεπιστημίου του Χόνγκ Κονγκ, δήλωσαν ότι συνεργάστηκαν στην έρευνα με το Shanghai Targetdrug Co., το Nanjing University και το City University of Hong Kong και ανακάλυψαν μόριο που μπλοκάρει τον ιό HIV από το να εισέλθει στα ανθρώπινα κύτταρα.

Ο Zhiwei Chen, του πανεπιστημίου του Χονγκ Κόνγκ, δήλωσε ότι το μόριο ΤD-0680 έναντι του HIV είναι ενθαρρυντικό.

Το νέο μόριο θα μπορούσε να αναπτυχθεί σε μικροβιοκτόνο γέλη για να εμποδίσει τη μετάδοση του ιού μέσω της σεξουαλικής επαφής, εξουδετερώνοντας τον ιό καθώς προσπαθεί να εισέλθει στον οργανισμό.

Αυτό θα έδινε στους ανθρώπους, ιδιαίτερα στις γυναίκες, μια εναλλακτική μέθοδο προστασίας από τον ιό, επιπλέον των προφυλακτικών, δήλωσε ο Chen.

Πρόσθεσε ότι η ιδανική λύση είναι να αναπτυχθεί αποτελεσματικό εμβόλιο. Καθώς κάτι τέτοιο διαφεύγει πρέπει να εξερευνηθούν άλλες στρατηγικές, όπως τοπικό μικροβιοκτόνο.

Το μόριο TD-0680 είναι αρκετές φορές πιο ισχυρό από το σκεύασμα Maraviroc, που έχει εγκριθεί από τον FDA για κλινική αγωγή, δήλωσαν οι Κινέζοι ερευνητές.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Biological Chemistry.’