Αμερικανοί ερευνητές κατάφεραν να αναστρέψουν τη διαδικασία γήρανσης σε πειράματα που πραγματοποίησαν σε ζώα.

Χρησιμοποίησαν χημική ουσία για την αναζωογόνηση των μυών σε ποντικούς και δήλωσαν ότι πρόκειται για το ισοδύναμο της μεταμόρφωσης ενός μυός 60 ετών σε έναν 20 ετών. Ωστόσο η μυϊκή δύναμη δεν βελτιώθηκε.

Η έρευνά τους, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Cell’, εντόπισε έναν εντελώς νέο μηχανισμό γήρανσης και στη συνέχεια τον ανέστρεψε.
Άλλοι ερευνητές δήλωσαν ότι πρόκειται για συναρπαστικό εύρημα.

Η γήρανση θεωρείται μονόδρομος. Ωστόσο, τώρα ερευνητές στο Harvard Medical School, υπέδειξαν ότι ορισμένα στοιχεία της μπορεί να αναστραφούν.

Η έρευνά τους εστίασε σε χημική ουσία, που ονομάζεται NAD. Τα επίπεδά της, φυσιολογικά μειώνονται σε όλα τα κύτταρα του οργανισμού καθώς γερνάμε. Η ερευνητική ομάδα παρατήρησε ότι αυτό διατάραξε τη λειτουργία των σταθμών ενέργειας του κυττάρου, τα μιτοχόνδρια, οδηγώντας σε χαμηλότερη παραγωγή ενέργειας και γήρανση.

Τα πειράματα έδειξαν ότι η ενίσχυση των επιπέδων NAD χορηγώντας στους ποντικούς χημική ουσία που μετέτρεψαν σε NAD, θα μπορούσε να αναστρέψει τα σημάδια του χρόνου.

Χορήγηση φαρμάκου νεότητας για μια εβδομάδα σε ποντικό ηλικίας 2 ετών σήμαινε ότι οι μυς έμοιαζαν με αυτούς ενός ποντικού 6 μηνών, όσον αφορά τη λειτουργία των μιτοχονδρίων, τη φλεγμονή και την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Η Dr Ana Gomes, του Harvard Medical School, πιστεύει ότι πρόκειται για σημαντικό εύρημα. Εκτιμά ότι η μυϊκή δύναμη μπορεί να επιστρέψει με χορήγηση της αγωγής για μεγαλύτερο διάστημα.

Ωστόσο αυτό δεν θα μπορούσε να καταργήσει ποτέ τη γήρανση, καθώς άλλα στοιχεία όπως η μείωση του μήκους των τελομερών ή η βλάβη στο DNA δεν θα μπορούσε να αναστραφεί.

Η Dr Gomes δήλωσε ότι η γήρανση είναι πολυπαραγοντική. Δεν αφορά την επιδιόρθωση ενός συστατικού, επομένως είναι δύσκολο να στοχεύσουν οι ερευνητές συνολικά στη γήρανση.

Η ερευνητική ομάδα θέλει να ξεκινήσει κλινικές δοκιμές το 2015.

Cell.