Φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση του AIDS ενδεχομένως να αποτελέσουν πιθανό μελλοντικό όπλο απέναντι στον καρκίνο, δήλωσαν Αμερικανοί ερευνητές. Επιστήμονες του Εθνικού Κέντρου Καρκίνου των Η.Π.Α εξέτασαν πώς τα φάρμακα αυτά, οι αναστολείς της πρωτεάσης, τα οποία συνήθως χορηγούνται μαζί με άλλα για την καταπολέμηση του ιού HIV ανταποκρίνονται έναντι αρκετών μορφών καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου και του καρκίνου του πνεύμονος.

Σε έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Clinical Cancer Research', οι επιστήμονες εξέτασαν αν το φάρμακο θα επιβράδυνε την ανάπτυξη του καρκίνου σε ποντίκια. Τρία από τα έξη φάρμακα που δοκίμασαν περιόρισαν την ανάπτυξη του όγκου.

Πιο αποτελεσματική φάνηκε να είναι η νελφιναβίρη, η οποία περιόρισε και την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων στο μαστό.

Οι ερευνητές έχουν αρχίσει κλινική δοκιμή νελφιναβίρης σε ασθενείς με καρκίνο. Οι δυο άλλοι αναστολείς της πρωτεάσης που περιόρισαν την ανάπτυξη των καρκινικών όγκων ήταν η ριτοναβίρη και η σακιναβίρη. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στην έρευνα αναστολείς της πρωτεάσης διότι επηρεάζουν μια πρωτεΐνη που εμπλέκεται στην ανάπτυξη πολλών τύπων καρκίνου.

Σε ανθρώπους με HIV τέτοια φάρμακα μπορούν να επιβραδύνουν την εξάπλωση του ιού στον οργανισμό και μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης ασθενειών που σχετίζονται με το AIDS.

'Clinical Cancer Research'