O ομάδα ερευνητών στο King College του Λονδίνου ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός “γονιδίου – ίχνους”, το οποίο θα μπορούσε να συμβάλλει στην πολύ έγκαιρη ανίχνευση κινδύνου για εμφάνιση νόσων, όπως η Alzheimer, πολύ πριν εμφανιστούν τα συμπτώματα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή James Timmons ελπίζουν ότι η ανακάλυψη θα επιτρέψει την αξιολόγηση ανθρώπων όσον αφορά την γενετική προδιάθεση ή την “υποκείμενη βιολογική ηλικία”.

Η ομάδα ελπίζει, επίσης, ότι η ανακάλυψή της θα καταστήσει δυνατή τη διάγνωση πολύ πριν από την έναρξη της νόσου, με σκοπό την ενίσχυση προληπτικών μέτρων.

Μέχρι τώρα, δεν υπήρχε κανένας τρόπος να εκτιμηθεί η βιολογική ηλικία.

Η ομάδα έθεσε ως στόχο να βρει ένα μοριακό προφίλ που θα μπορούσε να προβλέψει μια σειρά μελλοντικών συνθηκών, με τη δημιουργία μίας "υγιούς βαθμονόμησης του γονιδίου της ηλικίας”.

Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν με τη χρήση δειγμάτων αίματος. Η παρουσία μεμονωμένων μορίων RNA στα κύτταρα του αίματος αντανακλά μια σειρά από επιδράσεις στο σώμα, επειδή το αίμα αλληλεπιδρά άμεσα με όλα τα όργανα.

Γήρανση

Για να αποφασίσει τι αντιπροσώπευε η υγιής γήρανση, ελήφθησαν δείγματα από υγιή άτομα ηλικίας 25 και 65 ετών, και διαμορφώθηκε μία σχέση μεταξύ 150 γονιδίων, την ηλικία και τον τρόπο ζωής των δεικτών που σχετίζονται με τη νόσο.

Αυτό στη συνέχεια διαμόρφωσε μία ενιαία βαθμολογία: “το γονίδιο της υγιούς ηλικίας”.

Αφού διαπιστώθηκε αυτή η βαθμολογία, συλλέχθηκαν στοιχεία από μια ομάδα από υγιείς 70 ετών για σύγκριση.

Αυτή η ομάδα στη συνέχεια παρακολουθήθηκε για μία περίοδο 20 ετών.

Άδ. Γεωργιάδης: Μείωση δαπανών 1,5% στα νοσοκομεία, με αύξηση αποδοτικότητας