Το αίσθημα ευεξίας που ακολουθεί την άσκηση θα μπορούσε κάποτε να γίνει διαθέσιμο με τη μορφή χαπιού που θα στοχεύει σε γονίδιο στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Ειδικοί του Πανεπιστημίου του Yale, δηλώνουν ότι πειράματα σε ποντίκια θα μπορούσαν να δείξουν γιατί η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει ανθρώπους που υποφέρουν από κατάθλιψη.

Όπως σημειώνουν στο περιοδικό ‘Nature Medicine’, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο αποτελεσματικά φάρμακα. Αν και η σχέση μεταξύ άσκησης και βελτιωμένης διάθεσης είναι γνωστή, οι αιτίες πίσω από αυτήν δεν έχουν κατανοηθεί πλήρως.

Η τελευταία έρευνα εστιάζει στον ιππόκαμπτο, περιοχή του εγκεφάλου που αποτελεί ήδη στόχο των αντικαταθλιπτικών σκευασμάτων. Η ομάδα ανέπτυξε ένα τεστ για να εντοπίσει ποια γονίδια στην περιοχή γίνονταν πιο ενεργά κατά την άσκηση και ξεχώρισαν ένα το οποίο ονομάζεται VGF.

Το γονίδιο αυτό συνδέεται με χημική ουσία, παράγοντα ανάπτυξης, που ενέχεται στην ανάπτυξη των νευρώνων.

Αυτό ταιριάζει με τη θεωρία ότι για να απομακρυνθεί η κατάθλιψη χρειάζονται αλλαγές στη δομή και σχέση μεταξύ των νευρώνων και όχι μόνο αλλαγές στις χημικές ουσίες που περιβάλλουν τα κύτταρα.

Το επόμενο βήμα ήταν να φτιάξουν μια εκδοχή αυτού του χημικού και να το δοκιμάσουν σε ποντίκια, όπου φάνηκε αποτέλεσμα στη συμπεριφορά τους, το οποίο περίπου ισοδυναμούσε με το αποτέλεσμα των αντικαταθλιπτικών στους ανθρώπους.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ένα φάρμακο που θα βασίζεται στο VGF θα μπορούσε ίσως να δώσει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στα υπάρχοντα αντικαταθλιπτικά.

Ο Marcus Roberts, εκπρόσωπος της Ένωσης ‘Mind’, δήλωσε ότι η άσκηση σαν μέσο αντιμετώπισης προβλημάτων ψυχικής υγείας θα πρέπει να συστήνεται από τους γιατρούς. Όπως δηλώνει, η έρευνά τους έχει δείξει ότι η άσκηση σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να μειώσει τα αισθήματα κατάθλιψης και να αυξήσει την αυτοεκτίμηση με το να εμπνέει αίσθημα κατορθώματος καθώς και ότι αυξάνονται οι ενδείξεις ότι θα πρέπει να χρησιμοποιείται σαν θεραπεία κλινικώς έγκυρη.

Πώς να περιορίσω το junk food