Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν οι πρώτοι που χώρισαν το λεπτό έντερο σε 3 τμήματα.

Όμως, μπορεί το όργανο να είναι έτοιμο τώρα για ‘’αναθεώρηση’’. Αμερικανοί ερευνητές δήλωσαν ότι περιλαμβάνει 5 διαφορετικά τμήματα, με το καθένα να είναι υπεύθυνο για την απορρόφηση διαφόρων θρεπτικών ουσιών.

Η Rachel Zwick δήλωσε ότι αυτές οι περιοχικές μοριακές και κυτταρικές διαφορές βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση αυτών των νόσων. Εξέφρασε τον ενθουσιασμό της καθώς η μελέτη εντόπισε διαφορετικές κυτταρικές ‘’γειτονιές’’ εντός του λεπτού εντέρου που δεν εκτελούν μόνο διαφορετικές λειτουργίες αλλά επίσης έχουν σημαντικές διαφορές στην πιθανότητα εμφάνισης νόσων του πεπτικού, όπως καρκίνο στο έντερο,  ειλείτιδα  και κοιλιοκάκη.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η εργασία τους εξέτασε τη ‘’γεωγραφία’’ του λεπτού εντέρου σε πολλά είδη περιλαμβανομένου του ανθρώπου και των ποντικών. Γενικά, παρακολούθησαν το προφίλ 30 περιοχών του οργάνου.

Μέρος της έρευνάς τους αφορούσε τη γενετική. Οι ερευνητές εντόπισαν γονίδια που φάνηκαν να είναι υπεύθυνα για την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών σε διάφορα σημεία κατά μήκος του λεπτού εντέρου.

Συνολικά μέτρησαν 5 διαφορετικές περιοχές στο όργανο.

Κάθε τομέας συνδέεται με διαφορετικές πλευρές της απορρόφησης θρεπτικών και καθένας έχει διαφορετική αντίδραση σε αλλαγές στη διατροφή.

Επιπλέον, έρευνα σε κυτταρικές καλλιέργειες στο εργαστήριο έδειξε ότι κύτταρα που λαμβάνονται από διάφορες  εντερικές περιοχές θυμόνταν πλευρές των μοριακών τους υπογραφών ακόμα και ένα μηνά μετά την απομάκρυνση από το όργανο.

Αυτό θα μπορούσε να δώσει στοιχεία για το πώς το λεπτό έντερο αναγεννάται με επιτυχία κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Τρείς περιοχές που η καθεμία φιλοξενεί διαφορετικά είδη εντερικών βλαστικών κυττάρων επίσης υπάρχουν εντός του λεπτού εντέρου, ανακάλυψαν οι ερευνητές.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Cell Biology.

Nature Cell Biology.

Ψηφιακά παιχνίδια για τη γνωστική ενδυνάμωση ηλικιωμένων
Γιατί ματώνουν τα ούλα μου όταν χρησιμοποιώ νήμα;
Η νοσηλεία για καρδιαγγειακές νόσους αυξάνει τον κίνδυνο παθήσεων ψυχικής υγείας [μελέτη]