Ερευνητές εντόπισαν ποικιλομορφίες γονιδίων που μπορούν ενδεχομένως να δείξουν το ρυθμό γήρανσης του οργανισμού. Ερευνητές από τα Πανεπιστήμια Leicester και Kings College ανακοίνωσαν ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εντοπισμό ανθρώπων που βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο νόσων που σχετίζονται με το γήρας.

Άνθρωποι που έφεραν την ποικιλομορφία εμφάνιζαν διαφορές στο βιολογικό ρολόι σε όλα τα κύτταρά τους.

Το βρετανικό ίδρυμα καρδιολογίας ανακοίνωσε ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να αναδείξουν τρόπους πρόληψης της καρδιοπάθειας.

Ενώ οι γιατροί γνωρίζουν ότι καθώς γερνούν οι άνθρωποι βρίσκονται περισσότερο σε κίνδυνο να νοσήσουν από ασθένειες όπως το Alzheimer και το Parkinson, καθώς και καρδιοπάθεια, ορισμένοι άνθρωποι τις εμφανίζουν σε νεαρότερη ηλικία.

Μια θεωρία υποστηρίζει ότι ενδεχόμενη αιτία μποιρεί να είναι τα τελομερή, μέρος των χρωμοσωμάτων σε κάθε κύτταρο που φέρουν γενετικό κώδικα.

Από τη στιγμή της γέννησης, κάθε φορά που διαιρείται ένα κύτταρο τα τελομερή κονταίνουν και υπάρχουν ενδείξεις ότι άνθρωποι με κοντύτερα τελομερή μπορεί να βρίσκονται σε υψηλότερο κίνδυνο για εμφάνιση νόσου που συνδέεται με το γήρας.

Οι ερευνητές σημειώνουν στο περιοδικό ‘Nature Genetics’, ότι εξέτασαν περισσότερες από 500.000 γενετικές ποικιλομορφίες σε ολόκληρο το ανθρώπινο γονιδίωμα για να διαπιστώσουν ποιες ποικιλομορφίες εμφανίζονταν πιο συχνά σε ανθρώπους που είχαν πιο κοντά τελομερή.

Εντόπισαν αριθμό ποικιλομορφιών που βρίσκονταν κοντά στο γονίδιο TERC, το οποίο σε ανθρώπους που το έφεραν φάνηκε ισοδύναμο με επιπλέον 3 ή 4 χρόνια βιολογικού γήρατος.

Σύμφωνα με τον Καθηγητή Tim Spector, η έρευνα υποδεικνύει ότι ορισμένοι άνθρωποι είναι γενετικά προγραμματισμένοι να γηράσκουν με πιο γρήγορο ρυθμό. Εναλλακτικά, άνθρωποι γενετικά επιρρεπείς μπορεί ενδεχομένως να γηράσκουν ακόμα γρηγορότερα όταν εκτίθενται σε βλαβερό για τα τελομερή περιβάλλον όπως το κάπνισμα, η παχυσαρκία, η έλλειψη άσκησης και να καταλήξουν βιολογικά μεγαλύτεροι κατά αρκετά χρόνια ή να υποκύψουν σε περισσότερες νόσους που σχετίζονται με την ηλικία.

Ο Jeremy Pearson, του Βρετανικού Ιδρύματος Καρδιολογίας, δήλωσε ότι δεν είναι ακόμα σαφές αν τα τελομερή συμβάλλουν σε αυξημένο κίνδυνο νόσου.

‘Nature Genetics’.

Ρούχα και wearables που φορτίζουν κινητά και ειδοποιούν για έμφραγμα
Υπογραφή Yπουργικής Aπόφασης για την άσκηση ιδιωτικού έργου από γιατρούς του ΕΣΥ
Σπονδυλική Στήλη: Γιατί να επιλέξετε την ενδοσκοπική χειρουργική;